ערבות או פיקדון מה ההבדל ומתי נכון לשלם עבורם

ערבות או פיקדון מה ההבדל ומתי נכון לשלם עבורם

עולם הבנקאות והפינטק מציע כלים מתקדמים להצגת בטוחות כספיות כנגד עסקאות וערבון לעסקאות שכירות. אולם המושגים יכולים לבלבל את הצרכנים ולגרום להם להוצאה מיותרת. בכתבה זו הסבר על ההבדל בין ערבות או פיקדון מה ההבדל ומתי נכון לשלם עבורם. 

 

ערבות או פיקדון מה ההבדל ומתי נכון לשלם עבורם

ערבות או פיקדון מה ההבדל ומתי נכון לשלם עבורם

מתבלטים ולא יודעים מה לעשות ? הנה ההבדלים החשובים ערבות או פיקדון

אבשלום הרשקוביץ, מייסד חברת הפינטק RentSafe המעמידה ערבויות לטובת שכירות מסחרית, התייחס לשאלה והסביר כי ערבות בנקאית היא לחלוטין חלק אינטגרלי מעסקאות. אך האם אנו יכולים לחסוך בעלויות ובפרוצדורות הקשורות להעמדת בטוחות כספיות באמצעות הבנקים. אם כן, מה החלופות  לערבות בנקאית ואלו יתרונות יש לערבות חוץ בנקאית. 

מה ההבדל בין פיקדון לבין ערבות ? כמה תעלה לכם ערבות בנקאית ? 

"ערבות עולה כסף (2%-6% בשנה) לעומת פיקדון שמופקד בחשבון בעל הנכס, שלא עולה כלום (למעט ריתוק ההון). עם זאת, לערבות יש יתרון ענק גם לשוכרים ולא רק למשכירים. פיקדון וערבות בנקאית אלו כלים שנועדו להגן על המשכיר במידה ויש בעיית תשלום. במידה ויש אי הסכמות בין הצדדים, הרי שהערבות הבנקאית מגנה גם על השוכר עצמו, בניגוד לפיקדון אשר מופקד מראש. במסגרת הערבות הבנקאית יש לשוכר תקופה של שבעה ימים להתנגד למימוש הערבות".

עוד באתר – האם אפשר לבטל עסקה בביט

עד מתי הכסף של העסק יהיה "כלוא" בפיקדון?

"הפיקדון שהבנק מבקש עבור הערבות יהיה בתוקף, כל עוד הערבות בתוקף. כלומר, כל עוד העסק עובד ונמצא במשרד הזה – הפיקדון יישאר בבנק. זאת אומרת שהכסף באמת חוזר לחשבון רק במקרה והעסק נסגר. בכל שאר המקרים, הפיקדון יישאר בבנק ללא שימוש". 

אתר הבנקאות הישראלי – כתבות ומידע בנושאים כלכליים בשפה פשוטה שכולם מבינים. באתר תוכלו לאתר בקלות מידע הנוגע לעיסוק בנושאי כפסים וכלכלה של כל אחד מאתנו. היכן כדאי לחסוך כסף ? כמה כסף אפשר להעביר בביט ? איך מקבלים אישור ניהול חשבון בנק ועוד עשרות כתבות המנגישות עבורכם מידע כלכלי ובנקאי. 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *