איזה בנק כדאי לקחת משכנתא השוואה

איזה בנק כדאי לקחת משכנתא השוואה

אתר הבנקאות של ישראל מגיש לכם כתבה מיוחדת בנושא הכלכלי החשוב ביותר למרבית תושבי ישראל – איזה בנק כדאי לקחת משכנתא השוואה איך לבחור בנקים למשכנתאות. יועצי האתר התכנסו להכין את המדריך לבחירת בנק שיתאים למשכנתא שלכם ! ייעוץ משכנתאות אובייקטיבי. 

לפני ניגשים לקחת משכנתא מה חשוב לזכור?. הלוואה למטרת מגורים מורכבת במקרים רבים ממספר הלוואות שונות שמכונות "מסלולים". המסלולים נבדלים זה מזה במספר משתנים, כגון: סוג הריבית, סוג ההצמדה, תכיפות השתנות הריבית, משך ההלוואה, ועוד. בישראל ישנם חמישה מסלולי הלוואה לדיור עיקריים, מסלולים אלו נכללים בפרסום.

שימו לב עקב מלחמת חרבות ברזל חלק מהבנקים למשכנתאות מציעים לציבור מכלול הטבות והקלות בתשלומי משכנתא. מה זה כולל?. בין דחייה של מספר חודשים ואפילו ספיגת ריבית לחודש אחד. יש להתעדכן מול מוקדי יועצי המשכנתאות בבנקים אודות ההקלות המעודכנות. 

 

איזה בנק כדאי לקחת משכנתא השוואה

איזה בנק כדאי לקחת משכנתא השוואה

הקלות הקפאת משכנתא לתושבי העוטף ולקוחות הבנקים סיקור הטבות 17/10/2023 חרבות ברזל כל ההטבות לפי התנאים המתחדשים של הבנקים ובכפוף לשיקול דעתם

מזרחי טפחות, 17/10/2023 -פטור מתשלום המשכנתא בחודש נובמבר
מלקוחות תושבי העוטף ושדרות שיש להם משכנתא בבנק לא ייגבה חיוב המשכנתא לחודש נובמבר, 2023. הביטול יבוצע על ידנו אוטומטית.

לאומי למשכנתאות, 17/10/2023 תושבי קו העימות, אנחנו בתקופה קשה זו עם אפשרות להקפיא את תשלומי המשכנתא במשך 5 חודשים – ללא עלות ריבית בגין סכום הדחייה.

פועלים משכנתאות מציע הקפאת תשלומי המשכנתא לתקופה של 3 חודשים.  ההטבה מיועדת לכלל נוטלי המשכנתאות בבנק שהלוואתם מתנהלת באופן תקין, ללא פיגורים וללא קשר באיזה בנק מתנהל חשבון העו"ש שלהם. מתוך אתר הבנק 17/10/2023. 

דיסקונט סיוע לבעלי משכנתאות: אפשרות להקפאת ההחזר החודשי – קרן וריבית, או קרן בלבד, לתקופה של עד 6 חודשים, עם או בלי הארכת תקופה. מתוך אתר הבנק 17/10/2023. 

איזה בנק כדאי לקחת משכנתא השוואה

הבנקים למשכנתאות מפעילים שיקולים שונים כאשר הם מעניקים מסלולי משכנתא מומלצת או כאשר הם נותנים שערי ריבית שונים ללקוחות שונים על אותה הלוואה. יש לכך מספר סיבות חשובות שכל נוטל הלוואה לדיור צריך להכיר : 

  1. הדרך שבה מוצגים לבנק למשכנתאות ההון העצמי ואופן ההתארגנות לקראת רכישת דירה 
  2. ההכנסה החודשית נטו של שני בני הזוג או הלווה היחיד ומקורות ההכנסה הנוספים שלו 
  3. יכולת המיקוח של נוטל הלוואה לדיור מול הבנקים ומול יועץ המשכנתא בבנק 

יועץ משכנתאות מנוסה שכיר כיצד עובד בנק , כיצד חושב יועץ משכנתא של הבנק וכיצד לבצע השוואה בין ההצעות שקבלתם בבנקים הנוספים יכול להביא לחיסכון של עשרות אלפי שקלים בהחזרי המשכנתא . 

איך בוחרים בנק למשכנתאות ייעוץ משכנתאות אישי

איך בוחרים בנק למשכנתאות ייעוץ משכנתאות אישי

אישור עקרוני למשכנתא מכל הבנקים

לא פעם לקוחות שואלים אותנו לכמה בנקים למשכנתאות עליהם לפנות על מנת לקבל אישור עקרוני ואז לבצע השוואות . הניסיון שלנו מלמד שיש לפנות ל 3 בנקים לפחות . לקבל מהם אישור עקרוני טרם רכישת הדירה בפועל וחתימה על החוזה . לאחר מכן יש לגשת לסבב השוואת ריביות ומסלולי משכנתא . 

תהליך השוואת ריביות בין בנקים הוא הסבב הקריטי לחיסכון . בסבב זה  , כאשר נוהגים בחכמה , על פי החוק ולפי כללי המשא ומתן ניתן לקבל מהבנקים שיעורי ריבית טובים יותר . חלק מהבנקים לא ייתנו לכם הנחה בריבית משכנתא מעודכנת אלא יעדיפו לתת לכם מענק חד פעמי בדמות תשלום החזר ראשון . זה משמעותי . 

עדכון לקראת שנת 2023 : במסגרת הצעדים יחויבו הבנקים לספק ללקוח אישור עקרוני בפורמט אחיד, שבו יוצגו, בנוסף לסל המשכנתא המוצע על ידם, שלושה סלים אחידים שהרכבם נקבע על ידי בנק ישראל, כאשר אורך תקופת ההלוואה ייבחר על ידי הלקוח

מחשבון אישי לדירה האם אתה זכאי לקבל משכנתא 

במדינת ישראל , כחלק מהרצון של בנק ישראל לשמור על יציבות הבנקים ולמנוע עוד ספקולציות בשוק הנדלן , הוגדר כי לדירת מגורים ראשונה יש צורך ב 30% הון עצמי . הכלל הזה לא לקוח בחשבון את עלות עורך דין לחוזה דירה  , עלות מתווך , אגרות רישומים ותשלום מס רכישה לפי מחיר הדירה . 

אחד התפקידים של יועץ משכנתאות עם ניסיון עבודה כיועץ כלכלי מול הבנקים הוא להביא אותכם למקסימום הון עצמי בעת משא ומתן מול הבנק למשכנתאות . כל חיסכון בשיעורי ריבית ומשכנתא אופטמלית חוסך עשרות אלפי שקלים . 

[WPcalc id=2]

ייעוץ משכנתאות אובייקטיבי המומחים של אתר בנקים 

כמה עולה ייעוץ משכנתאות ?  

פגישת ייעוץ ראשונה כולל הגשת בקשות לקבלת אישור ראשוני ועקרוני מהבנקים כרוכה בעלות של 299 ש"ח כולל מעמ . היא כוללת תכנון פיננסי ראשוני , בדיקת מקורות והחלטה על סוג המשכנתא אורך תקופת ההחזר המומלצת והאפשרית עבורכם. פגישה זו ארכת כשעתיים וחצי. 

במידה ותרצו להמשיך לייעוץ מלא עלות הייעוץ הנה 1999שי כולל מעמ פחות התשלום הראשון. 

האם אני יכול לעשות לעשות ייעוץ משכנתא בעצמי לעצמי  

כן ! כל אחד יכול לגשת לבנק , להתקשר ולקבל הצעות אולם בעולם כלכלי כמו היום , יש צורך ביועץ אישי המלווה אתכם לבנק , מבצע השוואות ריביות בין הבנקים , מתמקח על מסלולים , מכיר היטב את השוק ומה ההצעה הטובה המתאימה ביותר עבורכם. 

רשימת בנקים למשכנתאות בישראל :  בנק איגוד , בנק דיסקונט , הבנק הבינלאומי למשכנתאות , בנק לאומי למשכנתאות , בנק מזרחי טפחות , בנק מרכנתיל דיסקונט , בנק משכן פועלים משכנתאות . בחלק מהבנקים ניתן להגיש בקשה דיגיטלית למשכנתא . צוות יועצי האתר ממליץ לבצע את ההליך באמצעות שיחת טלפון או להגיש בקשה דיגיטלית למשכנתא.