הטבות למקבלי קצבת זקנה מביטוח לאומי

הטבות למקבלי קצבת זקנה מביטוח לאומי

סל ההטבות של ביטוח לאומי לאזרחים ותקיים מקבלי קצבת זקנה שווה מאות שקלים בחודש לפנסיונרים. בכתבה זו הטבות למקבלי קצבת זקנה מביטוח לאומי  

שימו לב לקראת פסח 2024 הביטוח הלאומי בהודעה חשובה -> הקדמת קצבאות ביטוח לאומי לפני פסח

 

הטבות למקבלי קצבת זקנה מביטוח לאומי

הטבות למקבלי קצבת זקנה מביטוח לאומי

למה אני זכאי הטבות למקבלי קצבת זקנה מביטוח לאומי רשימה מלאה  

למקבלי קצבת זקנה מביטוח לאומי חשוב להכיר את ההטבות המגיעות להם ממגוון גופים לרבות מס הכנסה , מימוש הטבות בביטוח לאומי , הנחות בארנונה לאזרחים ותיקים ועוד . המדריך המלא להנחות אזרחים ותיקים לפניכם. 

הנחות בארנונה לאזרחים ותיקים 

הנחה במסי ארנונה. גובה ההנחה נקבע על ידי הרשות המקומית זכאים להנחה בארנונה מקבלי קצבת זקנה מביטוח לאומי  מגיל הפרישה ומעלה נשים מגיל 62 וגברים מגיל 67 כולל מקבלי קצבת זקנה עם תוספת השלמת הכנסה, וכן מקבלי קצבת זקנה עם השלמה לקצבת נכות.

זו אחת ההטבות החשובות למי זכאי לקבל הטבות למקבלי קצבת זקנה מביטוח לאומי ולכן יש לגשת למשרדי הרשות העירונית עירייה או מועצה למחלקת תשלומים או מחלקת ארנונה להציג תעודת אזרח ותיק או אישור קבלת קצבה ולדרוש הנחה . 

הנחות בחשמל למקבלי קצבת זקנה מביטוח לאומי 

מדובר בהנחה משמעותית של 50% הנחה עבור 400 קוט"ש ראשונים וזכאים להנחה בחשמל מקבלי קצבת זקנה עם תוספת השלמת הכנסה וכן מקבלי קצבת זקנה עם השלמה לקצבת נכות. ביטוח לאומי מעביר אומנם לחברת חשמל את רשימת הזכאים אך עליכם לוודא מול חברת חשמל את קבלת ההטבות בתנאי שחשבון החשמל רשום על שם הזכאי לקצבה זקנה  טלפון חברת החשמל במוקד 103.

הנחות חשבון מים לאזרחים ותיקים 

מקבלי קצבת זקנה זכאים להנחה בתשלום מים.  את ההנחה נותנת רשות המים בצורה של הנחה על תשלום חשבון  כמות מים נוספת של עד 3.5 מ"ק לחודש בתעריף הנמוך ההנחה אמורה להינתן באופן אוטומטי. אך יש לוודא באמצעות חשבון המים שאתם מקבלים אותה לפי החוק .  

הנחות בחשבון טלפון למקבלי קצבת זקנה 

ההנחה לזכאים מועברת למי שעדיין מחזיק טלפון קוי של בזק והיא כוללת  50% הנחה בדמי שימוש קבועים אך היא איננה ניתנת למי שמחזיק קווים של חברות טלפון אחרות, כמו "הוט" ו"נטוויזן" לבירורים ניתן לפנות ל"בזק" בטלפון 199.

הנחות בנסיעה באוטובוס הנחות ברכבת למקבלי קצבת זקנה 

הנחה משמעותית של עד 50% הנחה בתעריפי נסיעה באוטובוסים  לנשים מגיל 60 ומעלה ולגברים מגיל 65 ומעלה ההנחה ניתנת ברכישת כל סוגי הכרטיסים, עם הצגת תעודת זהות או תעודת אזרח ותיק.

הנחות בקופת חולים למקבלי קצבת זקנה 

מדובר בהנחה חשובה שכן עם הגיל יש צורך בביקורים תכופים יותר אצל נותני שירות רפואי לפנסיונרים. מדובר הנחות ברכישת תרופות ופטור מאגרות בעד שירותים רפואיים . אמנם המוסד לביטוח הלאומי מעביר לקופות החולים רשימות של מי שעשויים להיות זכאים להטבות ולכאורה הן אמורות להינתן באופן אוטומטי אך חשוב מאד שמי שיכול להיות זכאי יוודא מול קופת החולים שלו שהוא אכן מקבל את ההנחות . 

איתור כספים אבודים לגיל השלישי במחיר 19 שח בלבד 

אתר הבנקים של ישראל מציע שירות איתור כסף אבוד על שמכם , מלווה מדינה וחסכונות ישנים במחיר 19 שח בלבד . ההטבה מוענקת לכל מי שנרשם לשירות איתור כספים און ליין דרך האתר ומבצע תשלום און ליין 

 

תהליך מימוש זכויות בביטוח לאומי באמצעות חברה מקצועית למימוש זכויות רפואיות וקבלת זכויות מביטוח לאומי עבור קצבת זקנה. על האזרחים להכיר היטב את הזכויות ולדרוש הטבות והנחות לפי קצבת ביטוח לאומי לה הם זכאים .