תקן EMV סליקה ללא מגע יד אדם: 66% מהעסקים כבר שם!

תקן EMV סליקה ללא מגע יד אדם: 66% מהעסקים כבר שם!

תקן EMV החדשני שנפוץ ברחבי העולם ומאפשר ביצוע תשלומים ללא מגע באמצעות הטלפון הסלולרי ואפליקציות תשלום מתקדמות. כעת מדווח בנק ישראל כי 66% מהעסקים שלבו את תקן EMV סליקה ללא מגע יד אדם. בקרוב צפויה להיסגר מערכת הסליקה הישנה. 

2022 מערכות סליקה בעסקים איך אנחנו משלמים?

אבן הדרך האחרונה ביישום מתווה ה-EMV בה נדרשו להשלים את המעבר כל בתי העסק, כפי שהתווה נגיד בנק ישראל, הושלמה בסוף חודש יולי 2022 בהצלחה רבה. צעד זה מעמיד את ישראל בקו אחד עם המדינות המתקדמות בעולם, ומשדרג את תחום התשלומים המתקדמים והחדשניים אשר הפכו להיות חלק בלתי נפרד מחוויית ביצוע העסקאות בבתי העסק בישראל.

ע"פ נתוני חברת שב"א, נכון לסוף חודש יולי 2022:

​כ-98% ממסופי התשלום בישראל הוסבו למערכת ה-EMV. כמה עסקאות משולמות באמצעות EMV? כ-88% מכלל העסקאות מבוצעות במערכת ה-EMV. כ-65% מהעסקאות במער​כת ה-EMV מבוצעות ב"תשלום חכם". ​​כ-81% מה" תשלומים החכמים" מבוצעים בעסקאות ללא מגע

בנק ישראל מקדם סליקה ללא מגע יד אדם בעסקים וארנקים דיגיטליים

כיום, עוד בטרם כניסתה של אבן הדרך השנייה בתהליך המעבר לתקן EMV, שנקבעה לסוף חודש יולי 2021, כשני שליש (66%) מכלל המסופים כבר עובדים בתקן EMV וכ-60% מהעסקאות מבוצעות בטכנולוגיה זו; בנוסף הושקו, ומתוכננות השקות נוספות, של מספר ארנקים דיגיטליים לרבות של חברות ביג-טק גלובליות; והצרכנים בישראל נהנים כיום משיטות תשלום חכמות, נוחות ומאובטחת יותר.

עוד באתר  – הכירו את הארנק הדיגיטלי 

תקן EMV סליקה ללא מגע יד אדם

תקן EMV סליקה ללא מגע יד אדם

הכרטיס כבר לא מחליף ידיים- יותר בעלי עסקים משלבים תקן EMV 

נתון המעבר עד כה, בצירוף העובדה שמספר המסופים שעוברים לתקן EMV עולה מדי חודש. הנתון מצביע על אחוזי מעבר מרשימים, לרבות בהשוואה בינלאומית לנעשה בעולם.

הציבור מבקש הציבור ישלם תקן EMV 

בבנק ישראל מציינים בסיפוק כי השחקנים בשוק האשראי נרתמו לביצוע המעבר בצורה מהירה ויעילה. חשוב לציין כי המספר המהותי של לקוחות שמבקשים לשלם ללא מגע, באמצעות כרטיס או ארנק דיגיטלי, מביא בתי עסק רבים להציע שירות זה ללקוחותיהם משיקולים עסקיים.

לא הכל ורוד – למה בעלי עסקים לא מצליחים לשלב את הטכנולוגיה החדשה? 

עם זאת, לאור הקשיים שחוו חלק מהעסקים במשק בתקופה האחרונה, בעיקר בגלל משבר הקורונה ולרבות פגיעה בשרשרת האספקה העולמית שמגבילה את מלאי המסופים, בנק ישראל החליט לאפשר גמישות בניהול המעבר לסולקים, כך שלבתי העסק שהיו צריכים לעבור באבן דרך השנייה וטרם עשו זאת, תינתן ארכה מסוימת לביצוע המעבר. בהתאם לכך, המפקח על הבנקים שלח מכתב לחברות כרטיסי האשראי, המאפשר להם גמישות מסויימת בתהליך המעבר של העסקים שעוד נותרו, מבלי שתופסק סליקת העסקאות שלהם.

צפו בסרטון סיוע משרד הכלכלה להטמעת תקן התשלומים EMV

 

אתר הבנקאות של ישראל חדשות כלכלה בשפה שכולם מבינים. שערי ריבית פריים מעודכנים, כניסה לחשבון בנק לאומי, בנק מזרחי, דיסקונט, הלוואות בנק יהב, בנק מסד, רשימת כרטיסי אשראי. 

אולי יעניין אתכם   be the bank ביקורות בי דה בנק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *