be the bank ביקורות בי דה בנק

be the bank ביקורות בי דה בנק טלפונים הסברים מה זה BTB 

בשנים האחרונות שאלות מה זה פינטק הפכו שגורות בקרב הציבור בישראל. פיתוח פלטפורמות להלוואות חברתיות הפך נפוץ בישראל ובעולם וזה הזמן להכיר אותן מקרוב. כתבה בנושא be the bank ביקורות בי דה בנק טלפונים הסברים מה זה BTB. 

be the bank ביקורות בי דה בנק

be the bank ביקורות בי דה בנק

מה זה הלוואה חברתית ? איך אפשר להרוויח ? be the bank ביקורות בי דה בנק טלפונים הסברים מה זה BTB ? 

לדעתי, בדומה למה לאגודות אשראי שפעלו בעבר בישראל, פועלות כיום חברות מבוססות טכנולוגיה עתירת ידע, המאפשרות לאדם הפרטי להשקיע את כספו בנתינת הלוואות. מדובר בפול של כספים, אנשים שנותנים הלוואות למגוון אנשים וגופים. עבור ההלוואות הפלטפורמה של ההלוואות, הנקראת בקיצור BTB, גובה ריבית, שחלק ממנה מגיעה לכיסו של המלווה. כך יכול כל אזרח במדינת ישראל, בכפוף לפתיחת חשבון ועמידה בתנאים, להרוויח מהכסף הפנוי שלו. 

עוד באתר – איזה בנק הכי טוב בישראל

מסלול השקעה חרבות ברזל 

השבוע, 10/12/2023 ראיתי באתר BTB מסלול השקעה חדש הנקרא חרבות ברזל. מה עיקרי המסלול, אותו נכנה בקיצור btb חרבות ברזל?

" BTB מזמינה אתכם לסייע בצמיחה מחודשת של המשק הישראלי ולהשקיע בהלוואות לעסקים הניתנות במסגרת הקרן בערבות המדינה של משרד האוצר:

ריבית שנתית של 6%
כל ההלוואות במסלול הן מהקרן בערבות המדינה
ללא הפחתות נוספות למעט מס
מיסוי ליחידים בגובה 15% בלבד
נקודת יציאה לאחר 12 חודשים" 

האם יש מס הכנסה על רווחי ריבית של בי דה בנק הלוואות חברתיות בין אנשים ועסקים 

כאן יש להבחין בן אדם פרטי לבין חברה או תאגיד שרוצים להשקיע כספים ולקבל תשואה מריבית על הלוואות חברתיות. 

אדם פרטי ישלם מס רווחי הון של 15%. כמו המס על ריבית בפיקדון בנקאי. לעומת זאת חברות ישלמו את מס החברות. 

דוגמאות למיסים על הכנסות מריבית ?  איך מחשבים מס רווחי הון ? 

אדם השקיע 100,000 שקל בפלטפורמה להלוואות חברתיות. הוא קיבל בשנה הפעילות הראשונה סך רווחים מצטברים של 10,000 שקל.  בהנחה שהאינפלציה הייתה אפס אחוז. כך יחושב המס על ריווחי הריבית. 

10,000 שח רווח ריאלי 15% מס רווחי הון תשלום המס = 8,500 שח נשאר נטו בניכוי מס הכנסה על רווחים מריבית = 8,500 שח

היכם מושקע הכסף בהלוואות חברתיות כמו בי דה בנק 

כאשר משקיע מכניס כסף לחשבון, הוא אינו ניתן כהלוואה לאדם או גורם יחיד. אלא מפוזר בין מספר רב של הלוואות לאנשים וחברות שונות. על כך יש להוסיף את התנאים לקבלת ההלוואה. מערכות פינטק מבצעות חיתום פיננסי להגדיר את איכות הלווה. תוצאות החיתום, כמו הצהרת בביטוח חיים, הם אלו המשפיעות על מחיר הכסף – הריבית. לפי אתר החברה – "חלקם של כל משקיע ומשקיעה בהלוואה אחת, לא עולה על יותר מ-2% מכספם"

למערכת של https://www.btbisrael.co.il קוראים B-Match. בשנת 2020 היא זכתה בלונדון במקום הראשון בתחרות -Banking Tech Awards – התחרות הבינלאומית לחברות טכנולוגיה פיננסית ומוסדות פיננסיים. 

נכון ליוני 2023, לפי אתר החברה ,סך ההפקדות שניתנו על ידי משקיעי BTB לטובת הלוואות עומד על  2,898,624,485 ש"ח. 

הלוואות חברתיות חוות דעת

השקעה של כספים בתקופה המאתגרת שחווה מדינת ישראל ובכלל לאורך שנת 2024 מצריכה שיקול דעת וייעוץ מקצועי. למה זה חשוב?. על מנת להימנע מהפסדים. מה עושים וכיצד להשקיע נכון?. מומלץ תמיד להתייעץ עם איש מקצוע אובייקטיבי המחזיק בתעודת יועץ השקעות ומחזיק ברישוי בר תוקף של משרד האוצר. זה לא רק אחוז הריבית במסלול ההשקעה, לפני מס רווחי הון כמובן, אלא בעיקר התאמת ההשקעה לפרופיל הלקוח, שאיפות המשקיע ויכולתו להתמודד עם הפסדים. סוף השקעה מוצלחת במחשבה עמוקה תחילה. 

מה זה פינטק ? 

ההייטק מגיע לעולם הבנקאות. למעשה אפשר להגיד, בהשאלה מנפוליאון, כי הענף הפיננסי צועד על הטכנולוגיה ומערכות המידע שלו .  כאן נכנס לתמונה מושג הפינטק שהופך כמעט כל תחום פיננסי לנגיש, מתוחכם, מבוסס בינה מלאכותית. במקרים רבים יישומי פינטק מבוססים על כלכלת שיתוף בצורה כזו אחרת. 

טלפון בי דה בנק 0732-0732-55. כתובת החרש 8, תל אביב. BTB פלטפורמת ההשקעות וההלוואות החברתיות

גלוי נאות : הכתבה הנה בגדר סיקור אינפורמטיבי. אין בכתבה בכדי להמליץ או לא להמליץ על ביצוע השקעות באמצעות be the bank בי דה בנק או גופים אחרים. אתם גולשים באתר הבנקאות הישראלי. 

עוד פרטים באתר 

Comments

  1. שנה ראשונה מקבלים ריבית של 4.1% בלבד והציבור צריך לדעת שאי אפשר למשוך את כל הסכום המופקד אלה בשלבים שהם קבעו מראש וגם לא נאמר על ידי בנק BTB ישראל שום דבר בנידון ובפירסום
    אני בתור לקוח שהפקיד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *