הבנק הדיגיטלי הראשון קבל מספר בנק

הבנק הדיגיטלי הראשון קבל מספר בנק

הבנק הדיגיטלי הראשון מספר בנק 18 סקירת הבנקאות הדיגיטלית בישראל ובעולם האם הבנקים הדיגיטליים יחליפו את הבנקים המוכרים לנו כיום אתר הבנקאות של ישראל . מחקרים מהעולם על בנקאות דיגיטלית. ומה קורה ב 2023?. הבנק החדש ONE ZERO, הספונסר הראשי של ליגת העל בכדורגל גייס כמה עשרות אלפי לקוחות, מתמודד מול הבנקים הגדולים בגיוס פיקדונות ואף נערך לקראת התרחבות לאירופה. 

הבנק הדיגיטלי הראשון קבל מספר בנק

הבנק הדיגיטלי הראשון קבל מספר בנק

מספר בנק 18 הבנק הדיגיטלי האם יהיה מספר 19  ? 

בנק ישראל העניק לבנק החדש את מספר בנק 18. זהו בהחלט אירוע מכונן בתחום הבנקאות הישראלית. לא בכל יום נולד בנק חדש בישראל . בתחום הביטוח אגב יצאו ב 2019 2 חברות ביטוח חדשות דיגטליות. הן עדיין לא משפיעות על נתח השוק . אבל הן בהחלט גורמות לכאבי ראש בחברות הביטוח הוותיקות. 

האם צרכנים יעברו לבנק הדיגיטלי החדש 

התשובה  היא ככל הנראה שכן. האופן שבו נקלטו בשוק אפליקציות תשלומים של בנק הפועלים ומה שנראה כמו ההצלחה של בנק פפר לאומי  ( למעשה זה סניף בנק לאומי ) מראה שבהחלט יש עתיד לשירות פיננסי דיגיטלי. גם הבנקים הגדולים יודעים את זה. 

הרווחיות השוטפת של בנק דיגיטלי אמורה להיות גבוהה ב 30% מזה של בנק פיזי עם סניפים. את עיקר הוצאות התפעול של בנק דיגיטלי אמורות לתפוס הוצאות המחשוב. בדומה לחברות ביטוח דיגיטליות בישראל . 

מחקרים בעולם בתחום הבנקאות הדיגיטלית 

אחד המחקרים החשובים בעולם בתחום הבנקאות הדיגטלית נערך בשנת 2019 על ידי פירמת רואי החשבון pwc. החוקרים בדקו כ 5000 נשאלים ,כמות מכובדת וגדולה . 

המחקר העלה שאלה חשובה לעתידם של הבנקים הדיגיטליים ואולי גם לחברות הביטוח הדיגיטליות. האם לקוחות כל הבנקים יגדירו את השירות הפיננסי הדיגיטלי באינטרנט ( הוא חדש וללא נטוע בשוק הבנקאות ) בתור חשבון הבנק הראשי שלהם ?   זו שאלה חשובה והתשובה עליה תגדיר את אופי פעילות הבנקים הדיגיטליים בעתיד  הנראה לעין. 

תוצאות המחקר הראו גישות שונות לשאלה זו לפי חתכי אוכלוסייה שונים . החוקרים ראו  הבדלים גדולים יותר הקשורים לגיל לא רק בבחירת הבנק הראשוני, אלא גם באופן שבו הצרכנים מגדירים את הבנק העיקרי שלהם.

 בנק דיגיטלי לגמרי או בנקאות מסורתית וכלים דיגיטליים 

אבא מה זה סניף בנק ? אולי תהיה אחת השאלות שיישאל הדור שיחיה כאן בעוד עשרים שנה. בדיוק כמו שהבן שלי לא ממש הבין למה טלפון צריך חוגה. אולי בעתיד של הדור הבא באמת לא יהיה מה לעשות עם סניף בנק. אך לדור המדבר שגדל עם סניף בנק בכל פינה , עדיין יהיה קשה להתנתק מהעוגן הפיזי שלא לדבר על שירות מורכבים יותר כמו נטילת משכנאות או ייעוץ בהשקעות.