האם כדאי לעבור לפפר בנק באינטרנט

האם כדאי לעבור לפפר בנק באינטרנט

כן לא פפר לא פפר כך מנסה סרטון פרסומת לנחש האם מדובר בלקוח של בנק אינטרנט מלא מבית בנק לאומי. האם כדאי לעבור לפפר בנק ולוותר על ניהול חשבון בבנק רגיל עם אפליקציה ואתר לניהול חשבון ?  התשובה תלויה בעיקר בכם ובסוג ההתנהלות שלכם מול הבנק.  

האם כדאי לעבור לפפר בנק באינטרנט

האם כדאי לעבור לפפר בנק באינטרנט

הבנקאות הדיגיטלית בעולם הרבה יותר מאפליקציה 

המטרה של אפליקציה בנקאית , מלבד הנגשה של שירותים בנקאיים באופן מהיר ופשוט היא לחסוך עלות תפעול לבנק. הנהלות הבנקים הגדולים בישראל ובעולם מנסות לחסוך בכח אדם ועלות הפעלת סניף בנק. לראשונה בבנק לאומי במסגרת הסכם שכר עובדי הבנק הוסכם תוספות שכר וצמצום משרות על מנת לפנות תקציב לטכנולוגיה מתקדמת . 

אחרונים להתחלף באפליקציה – הנהלות הבנקים 

בנק הוא אחד הגופים הכלכליים המורכבים בעולם המודרני . מערכות מחשוב בולעות תקצבי ענק . יותר נכון יהיה להגיד שהבנקים היום חברות מחשוב עתירות ידע והוצאות שמנהלות בנק. חלק גדול מאותן מערכות וממשקים בין בנקאיים אינן חשופות לציבור . מה שכן חשוף לציבור הן מערכות ניהול החשבון . אתרי אינטרנט של הבנקים בישראל לניהול חשבון בנק ונטילת הלוואות און ליין , הן פסיק ממערכות המידע הבנקאיות. 

את הבנקים ימשיכו לנהל מטות , חוקרים אנליסטים ובעלי עניין. זה טבעו של עולם . בנק יישאף להשיא את התשואה על ההון ואת הרווח לבעלי המניות . תחת ההנחה שמטרת כל פירמה , בטווח הארוך היא לשרוד. לבנקים לא נותרו הרבה ברירות אלא להעמיק כניסה אל תוך השירות הדיגיטליים. 

יש לך בנקאי בבנק הווירטואלי ?  אני והבנק יחסנו לאן 

בין הבנקים ללקוחות התקיימו במשך שנים מערכות יחסים על בסיס חוזה פסיכולוגי ידוע וברור. הבנק גבה עמלות על השירותים , היה לנו פקיד מול העיניים וסניף מטופח שהיה נעים להיכנס אליו. המוצר היה מוחשי .  אבל כעת בדיגיטל פסיכלוגיית ההמונים שונה.

אנשים רגילים לקבל שירותים חינם באינטרנט , שירותי מפות מיקום ומה לא . אז להמ על שירותים בנקאיים צריך לשלם ? ועוד וירטואליים ?   

ההבדל הגדול בין בנק וירטואלי לסניף בנק עם פקידים 

העתיד כבר כאן  ?  לא ממש . כאשר אנו פועלים עם חשבון בנק מול סניף פיזי , מוכר וידוע יש הרגשה של יחסים בין הבנק לבין בעל החשבון .  אולם עם שירותים בנקאות וירטואליים , בנקים באינטרנט אתה לא מקיים מערכת יחסים בנקאית אמיתית .

רוצים דוגמא למה חשוב להכיר סניף בנק אמיתי  ?  לאן הייתם הולכים לקחת משכנתא חדשה  ? לסניף בנק לא מוכר  ?   לבנק שאינכם לקוחות שלו – כמובן שההעדפה של כל אחד מאיתנו תהיה להגיע סניפי בנקים מוכר , לבקש טובה מאדם מוכר ולבצע עסקה כל כך גדולה באזור הנוחות שלנו .  

חשבון לחיילים חשבון שני במשפחה וחשבון בנק פשוט 

מצד שני עם הקדמה חייבם ללכת .  אולי לא ניתן לעבור רבולצייה כלכלית , אבל לפתיחת חשבון בבנק באינטרנט ללא פקידים  ישנה חשיבות בהתסתגלות לעתיד הכלכלי . כך יראה העתיד  ( למרות שהנבואה ניתנה לשוטים). חשוב להתחיל להכיר אותו . 

 

חשבון בנק פפר Pepper והאם כדאי כתבה אובייקטיבית באתר הבנקאות הישראלי