בנקים דיגיטלית בישראל השוואה לנעשה בעולם

בנקים דיגיטלית בישראל השוואה לנעשה בעולם

בכל יום כמעט אנחנו שומעים על המגמה של הבנקים בישראל להעביר יותר ויותר שירותים לתחום האינטרנט והדיגיטל. כתבה מיוחדת באתר הבנקאות הישראלית ביחס לנעשה בעולם – בנקים דיגיטלית בישראל השוואה לנעשה בעולם והאם זה באמת כדאי . 

מיכל מהבנק כבר לא מחכה לכם בסניף 

אמא שלי מנהלת את אותו חשבון בנק באותו סניף בנק מאז גיל 18 . היא כבר בגיל הפנסיה שלה. בשנים האחרונות היא למדה להשתמש בטלפון חכם . היא יודעת להזמין פיצה באפליקציה ולבדוק את מזג האוויר . האם זה הופך אותו לכשירה להשתמש בבנקאות דיגיטלית על כך המשתמע מכך ?  לא בטוח . גם בעולם לא בטוחים . 

הקדמה הטכנולוגית משיגה את ההתקדמות של הלקוח  ?  

סקרים שנעשו בעולם מראים מגמת כוונה של למעלה ממחצית הלקוחות של הבנקים לעבור בעתיד לשירות דיגטלי מלא בבנקים דיגיטליים .  אולם מי שרגיל לקבל שירות של הבנק ונאלץ לעבור במהירות לשירות דיגיטלי נקל בבעיות של תפעול האפליקציות של הבנקים ולרוב מרגיש חסך בהיעדר מענה אישי. 

המצב כיום בישראל , שגם אם לא עברנו לבנק דיגיטלי אנחנו למעשה פועלים מול ערוצי הבנקאות באופן כמעט מלא וכמעט לא ומדברים עם פקיד . בחלק מהבנקים זה נקרא פעולות בערוץ הישיר.  

התחיל בשירות טלפוני ומסתיים בשירות דיגיטלי 

לפני עשרים שנה התחלנו להיחשף לאתרים האינטרנט של הבנקים . לחברות הביטוח לקח יותר זמן ויותר רגולציה. הן עושות את דרכן באמצעות המסלקה הפנסיונית ושירותים נוספים לאינטרנט .  שמדובר בענף יותר שמרני ופחות רווחי בשנים האחרונות . הם בדרך והם יגיעו לשם .  

לקוחות הבנקים גלו כי הבנקים מפחיתים את עלויות התפעול , סוגרים סניפי בנק ולמעשה מורידים את מלאכת ניהול החשבון וביצוע פעולות בחשבון מפקידי הבנק אל הלקוח . העמלות אגב מפוקחות על ידי בנק ישראל , ולכן חשוב ללמוד את ספר העמלות של הבנק ולפחות לחסוך כמה עשרות שקלים בחודש ומאות שקלים בשנה על ידי שימוש מושכל במערכות הבנקאיות און ליין .