דירוג אשראי ישראל לפי פיץ' עדכונים ומדרגות

דירוג אשראי ישראל לפי פיץ' עדכונים ומדרגות חרבות ברזל 2024

כמו לאדם פרטי או חברה, גם מדינות מדורגות לפי מצב האשראי שלהן. בכתבה זו עדכונים שוטפים ושינויים ברשמת דירוג אשראי ישראל לפי פיץ'. ומה קורה עם הדירוג אגב מלחמת חרבות ברזל?. חברת דירוג האשראי הבינלאומית S&P הודיעה על אישור מחדש של דירוג האשראי של מדינת ישראל על רמה של AA- לצד שינוי תחזית הדירוג מ-"יציבה" ל-"שלילית". הדירוג האחרון הוא זה של חברת מוד'יס מחודש מאי 2024. בשורה התחתונה?. החברה לא שנתה את דירוג האשראי של מדינת ישראל  אך הותירה את התחזית השלילית.

דירוג אשראי ישראל

דירוג אשראי ישראל

חברת הדירוג האשראי הבינלאומית Fitch

חברת דירוג האשראי הבינלאומית Fitch פרסמה היום הודעה ובה היא מציינת כי אישור תקציב המדינה יפחית את אי הודאות הפוליטית, כמו גם את הסיכונים ליציבות הפיסקלית של ממשלת ישראל.

2024 מאי עדכון Moody's Israel's credit rating  מודיס דירוג האשראי של ישראל 

חברת מדרגת דירוג אופק תאריך דירוג
S&P A+ negative Apr 18 2024
Moody's A2 negative Feb 09 2024

מה רמת האשראי של ישראל? AA- לצד שינוי תחזית הדירוג מ-"יציבה" ל-"שלילית"

החברה מציינת כי למרות שקשה לחזות בשלב זה את הכיוון בו יתפתחו האירועים, תרחיש הבסיס של החברה מניח שהסכסוך הצבאי יתמקד ברצועת עזה ושהוא לא יתרחב לאזורים נוספים. לפי החברה, מספר מדינות באזור משתתפות במאמצי התיווך, בעוד ששר החוץ של ארה"ב, אנטוני בלינקן, ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, ערכו בימים האחרונים סדרה של פגישות עם גורמים בכירים בישראל וגורמי מפתח במדינות ערביות. כמו כן, ארה"ב קירבה חלק מכוחותיה הצבאיים לישראל, ככל הנראה במטרה להרתיע מדינות נוספות באזור מלהצטרף לעימות הצבאי.

עוד באתר – כמה כסף שחור יש במדינה? 

תחזית כלכלית אופטימית?. איזה חברות בעולם נותנות לישראל דירוג לאשראי? מה הציון של דירוג אשראי ישראל ? 

s&p העניקה AA- יציב הודות ולמרות הסיכונים והפוליטיים. היציאה מהמשבר הכלכלי 2020 . ביצועים חזקים של מגזר הטכנולוגיה ויצוא הגז הגואה עדיין אמור לעמוד בבסיס צמיחת התמ"ג של המדינה של 5% ב-2021.

פיץ' אשררה את A+ – החברה מציינת כי חוק ההסדרים – המהווה את התכנית הכלכלית של הממשלה לשנים 2021-2022 – אושר בכנסת, וכולל רפורמות מבניות הכוללות בין היתר את העלאת גיל הפרישה לנשים, הקטנת הרגולציה ומעבר לאנרגיה מתחדשת.

מודיס נתנה ציון A1 יציב – לפי סקירה של סוכנות הדירוג. אחת מנקודות החוזק העיקריות של ישראל היא הכלכלה התחרותית שלה, שהוכיחה עמידה משמעותית בפני מגוון זעזועים מקומיים וחיצוניים. סביבת מדיניות מקרו-כלכלית מפותחת, עם רקורד חזק של הבנק המרכזי בשמירה על יציבות מחירים ופיננסית, אפשרה למשק להתאושש במהירות לאחר משברים קודמים.

איך מדינה מקבלת דירוג אשראי? 

בהודעתה מציינת החברה כי מדובר בציון דרך משמעותי עבור הממשלה, אשר הצליחה להעביר את חוק התקציב על אף שכוללת מספר רב של מפלגות. על פי החברה, אישור התקציב לראשונה משנת 2018, מקטין את הסיכונים ליציבות הפוליטית, זאת לאחר תקופה ארוכה של אי ודאות פוליטית עם ארבע מערכות בחירות.

חדשות כלכליות באתר הבנקאות של ישראל. מידע בנושאים פיננסיים בגובה העיניים,. כניסה לחשבון הבנק. מחשבון ריביות. סימולטור משכנתא לכל הבנקים.

בתחזית הכלכלית של החברה נרשם כי על-פי החוק שאושר, יעדי הגירעון לשנים 2021-2022 יעמדו על 6.8% ו-3.9% מהתוצר. יחד עם זאת, החברה מציינת את השיפור הניכר במדדים הפיסקליים של הממשלה, הנובע מהתאוששות כלכלית חזקה, הסרה הדרגתית של מגבלות הקורונה, והכנסות גבוהות מסקטור ההייטק. בתרחיש הבסיס שלה, חברת הדירוג צופה כי יחס החוב לתוצר יעמוד על 74% בשנת 2021, ויוותר יציב בשנים לאחר מכן.

החברה מציינת כי חוק ההסדרים – המהווה את התכנית הכלכלית של הממשלה לשנים 2021-2022 – אושר בכנסת, וכולל רפורמות מבניות הכוללות בין היתר את העלאת גיל הפרישה לנשים, הקטנת הרגולציה ומעבר לאנרגיה מתחדשת.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *