המתחזה לאתר ביט איפה נמצאת פרצת האבטחה של הכסף שלך?

המתחזה לאתר ביט איפה נמצאת פרצת האבטחה של הכסף שלך?

הקדמה הדיגיטלית והאפשרות להעביר כסף באמצעות הטלפון הנייד מביאה אתה הגם הזדמנות למי שרוצה להפיל אותנו בפח. למה הכוונה?. הפישינג המתחזה לאתר ביט. כיצד להגן על פרטיותכם ברשת ולשמור על הכסף שלכם?.

הכתבה באדיבות סייברוורלד ישראל מקור סקופר.

המכה החדשה?. איך נזהרים מהודעות פישינג התחזות לביט?. הנחיות מערך הסייבר הלאומי 

שימו לאזהרה הבאה. נסיון פישינג באמצעות הודעת SMS המתחזה לאפליקציית Bit. נתקלתם בהודעה כזו? – אין ללחוץ על הקישור!. מה חשוב לזכור?. כל ההודעות החשובות מוצגות לכם באפליקציה.

הודעות לא אמינות בביט איך נזהרים מערך הסייבר הלאומי

הודעות לא אמינות בביט איך נזהרים מערך הסייבר הלאומי

זהירות פישינג המתחזה לאתר ביט האזהרה בהודעה שהתקבלה בסמס ביום רביעי ה-15/3/23

ההודעה שהתקבלה אצל חלק מהמנויים של bit  אפליקציית התשלומים הייתה בנוסח הזה:

עקב פעילות חשודה חשבונך נאסר אנא אשר את הנתונים שלך כדי ליהנות שוב מהשירות.
מה המטרה של ההודעה?. להלחיץ משתמשי ביט למהר וללחוץ על הלינק מחשש שלא יוכלו לשלם או לקבל כסף בביט. בלחיצה על הלינק מגיעים לאתר comferm-bit-blogspot.com שם שם יתבקשו למלא פרטים כמו תעודת זהות, שם בעל כרטיס האשראי, מספר כרטיס אשראי, טלפון נייד, חודש ותפוגה ובסוף מילוי הפרטים האלה יתבקשו לאשר שליחת המידע הזה למי שעומד מאחורי הפישינג.

עוד באתר איזה בנק זה פפר 

המתחזה לאתר ביט

המתחזה לאתר ביט

 

הערכת המומחים כיצד בוצעה ההונאה?. 

מי שעומד מאחורי הפישינג התלבש למעשה על אתר blogspot שהוא אתר בלוגים, ולא האתר האמתי של bit. בדיקה באתר VIRUSTOTAL מראה שהאתר מוכר כאתר פישינג. מדובר בהודעת פישינג מסוכנת שמיועדת לגנוב מידע אישי ופרטים ממשתמשי ביט. מה המטרה של התוקפים?. להשתמש במידע הזה כדי לגנוב כסף או לפעול בשם המשתמש האמיתי בכדי לבצע פעולות פגיעות נוספות. לאחר שהמשתמש לוחץ על הקישור ומזין את הפרטים האישיים שלו, התוקף יכול לגשת לחשבונותיו, לפעול בשמו ואף להגיע למידע נוסף עליו.

מה עושים אם מקבלים הודעה חשודה כביכול בשם האפליקציה bit? 

אם תקבלו הודעת פישינג דומה, אל תכנסו לקישור ואל תזינו פרטים אישיים. אם אתם חושבים שיש לכם חשבון בביט ומשהו לא בסדר, צרו קשר ישירות עם ביט כדי לוודא שהודעה כזו אכן נשלחה ואין בעיה בחשבונכם.

חשבו פעמיים לפני שאתם מזינים פרטים אישיים באינטרנט וודאו שאתם עושים זאת רק כאשר מדובר באתרים מהימנים ובטוחים.

כדי להימנע מהתקפות פישינג וגניבת נתונים אישיים, חשוב להיות זהירים ולהתבונן היטב בכל הודעה או מסר שמגיע אלינו מגורמים לא מוכרים.

כאשר מקבלים הודעה כמו זו שמספרת על נעילת חשבון עקב פעילות חשודה, חשוב לא לחשוש מייד ולפעול בצורה זהירה יותר. לפני שמזינים פרטים אישיים באינטרנט, כדאי לוודא שזה באמת האתר האמיתי. כמו כן, כדאי לבדוק את כתובת האתר ולוודא שהיא תקינה ומתחילה ב-HTTPS.

שירות לקוחות ביט טלפון שאלות תשובות הודעות 

ביט טלפון 6428*
ראשון חמישי  9:00-17:00 | ו' וערבי חג – 8:30-13:00

איך עובדים עלינו בעיניים?. כך תזהרו מהודעות חשודות אפליקציות תשלומים 

האקרים למדו כבר לעשות אתרים שמשתמשים גם ב-HTTPS ובמקרים רבים ינסו לעשות אתר עם שם דומה לאתר האמיתי עם שינוי באות אחת כדי לבלבל את המשתמשים.

בנוסף, כדאי לצפות לאיות ולתחביר של הודעות. הודעות פישינג נכתבות בדרך כלל בעברית פגומה ומכילות טעויות כתיב ותחביר. כמו כן, בדרך כלל הן מכילות מילים כמו "חשבון נעול", "פעילות חשודה" וכדומה.

אם יש חשד לפעילות פישינג, חשוב לדווח על כך לחברה המארחת במקרה הזה blogspot וכן לחברת ביט כך שיזהירו את מישתמשיה מפעילות זו.

שימו לב שהודעות הפישינג הולכות ומשתכללות גם בעברית, ולכן בכל הודעה שמגיעה אליכם שמזהירה אתכם מפני חסימת החשבון, כרטיס האשראי וכו', יש להרים טלפון לחברה עצמה ולבדוק מולה אם מדובר בהודעה אמיתית או בניסיון פישינג.

זהירות מפישינג היא הגנה חיונית לכל משתמש ברשת. בזמן שכולנו תלויים באינטרנט יותר מאי פעם, חשיבה יסודית על הפעולות שלנו ברשת יכולה להגן על פרטיותנו ולמנוע פעילות פישינג זדונית.

כמה עמלה משלמים בביט

נכון ל 06/2024 מעביר התשלום לא משלם עמלות. אבך מקבל התשלום משלם עמלה בהתאם למסלול העמלות בחשבון שלו. בקיץ 2024 הודיע בנק ישראל לאפשר גביית עמלה על העברה בביט למי שמעביר מעל 2100 שח בחודש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *