בנק אש ישראל בנקאות דיגיטלית

בנק אש ישראל בנקאות דיגיטלית

אם אתם חובבי בנקאות דיגיטלית ומצפים לדבר הבא בבנקאות הישראלית, הכירו את בנק אש ישראל. בימים אלו קיבל בנק אש ישראל רישיון מבנק ישראל לפעילות בארץ. כל הפרטים חדשות בנקאות וכלכלה באתר. 

כמה כסף גייס בנק אש ישראל

בימים אלו נמצא הבנק הדיגיטלי one zero במרוץ לגיוס לקוחות. ככל הידוע עד שנת 2023 גייס הבנק החדש כ 30,000 לקוחות.  בנוסף מציע הבנק ריבית אטרקטיבית ללקוחות שיפקידו  פיקדונות. למי זה טוב?. ללקוחות כל הבנקים שמחפשים חלופה לפק"מ או שפשוט מעוניינים לגוון את הריביות שהם מקבלים על כספם בתקופה של אינפלציה. 

בנק ישראל אישר הקמה של בנק דיגיטלי חדש נוסף. ויקרא שמו בישראל – "בנק אש ישראל". בראש הבנק עומד יזם ההייטק ניר צוק שביחד עם שותפים נוספים קיבלו את הרישיונות המיוחלים, לאחר גיוס הון לפי שווי של 2 מיליארד שקל.

עוד באתר איך אפשר לבטל העברה בביט הנחיות שירות לקוחות

מי היזמים של בנק esh?

היזמים יובל אלוני, ניר צוק, אלכס ליברנט ואלון שיין, קיבלו רישיון בנק והיתרים לשליטה בבנק,זאת לאחר שהפיקוח על הבנקים סיים את תהליך הבדיקה של המיזם. הקמת הבנק תיארך כשנה וחצי. 

מתי מתחיל לפעול esh ? 

הענקת הרישיון המותנה וההיתרים בוצעה לאחר תהליך מקיף ומעמיק שביצע הפיקוח על הבנקים בשנתיים האחרונות לבדיקה ואתגור של התוכנית העסקית שהוגשה לפיקוח. התהליך כלל בדיקת fit & proper המתייחסת ליושר, ליושרה ולחוסן הפיננסי של היזמים, וליווי של היזמים בהיערכות הרגולטורית הנדרשת.

בנק אש ישראל בנקאות דיגיטלית esh בנק

בנק אש ישראל בנקאות דיגיטלית esh בנק

על פי התכנית העסקית אותה הציגו היזמים לפיקוח על הבנקים, בכוונתם להקים בנק, ללא סניפים, בהתבסס על טכנולוגיה חדשנית בפיתוח עצמי, ולהתמקד במתן שירותי בנקאות למשקי בית ולעסקים זעירים וקטנים, הכוללים בין היתר העמדת אשראי, ניהול פיקדונות, ומתן שירותי תשלום מתקדמים.

מי מפקח על הבנקאות הדיגיטלית בישראל? 

הבנק החדש יפוקח על-ידי הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל להבטחת יציבותו ולשם שמירה על כספי המפקידים בו, בדומה לפיקוח על יתר הבנקים בישראל. לבנק החדש, כמו לכל בנק אחר בישראל, תהיה גישה לכל כלי הנזילות של בנק ישראל (הלוואות מוניטריות ופיקדונות מוניטריים). בנוסף, הבנק החדש יוכל לנהל חשבון בבנק ישראל ולהתחבר למערכות התשלומים השונות, ובכך יהא באפשרותו להעמיד את כל השירותים הקמעונאיים שבנקים מעניקים ללקוחותיהם.

צפו בהודעת בנק ישראל ברשת החברתית טוויטר אודות האישור לפעילות הבנק החדש בישראל

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *