מה זה אינפלציה מה גורם לה הסברים בגובה העיניים

מה זה אינפלציה מה גורם לה הסברים בגובה העיניים

בשנה האחרונה אי אפשר לפתוח כלי תקשורת בלי לשמוע את המושג יוקר המחיה. אז בואו נבין על מה מדובר. מה זה אינפלציה מה גורם לה הסברים בגובה העיניים באתר הבנקים הכירו את המושג המדובר ביותר בכלכלה העולמית ובישראל. מה גורם לעליות מחירים התייקרות מוצרים ויוקר המחיה.

מחירים בישראל לא מפסיקים לעלות והכול מתייקר. אבל אם המבוגרים שבינינו עדיין מתקשים להתרגש, זה בגלל סיבה אחת – הם זוכרים מה קרה פה בשנות ה-80. בעשור ההוא זינקו המחירים בארץ מדי שבוע והאינפלציה הגיעה ל-450% בשנה אחת. אחד הנפגעים היה יעקב בוזגלו, אביו של הכדורגלן מאור בוזגלו, שמספר איך נקלע לצרות בגלל המצב.

ירידה של 0.1  במדד המחירים לצרכן בחודש אוגוסט 2023. בשורה תחתונה – מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר 2023 ירד ב-0.1%

ריבית בנק ישראל נכון להיום  4.75% לשנה 
מועד ההחלטה הבא: 23/10/2023
אינפלציה שנתית 2023 3.8% ב-12 החודשים האחרונים נכון ל 17/10/2023. 

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מחשבת 

בכל מדינה סוכנות הסטטיסטיקה, בישראל נקראת הלמ"ס, אוספות במהלך החודש נתונים על מחירי סחורות ושירותים. בכל מה שקשור למוצרים שצורכים משקי הבית, הוקם סל של מוצרי צריכה ושירות אותם אנו נוהגים לרכוש. הלמ"ס מחשבת את עליית המחירים בין חודש לחודש ושיעור העלייה, המייצג את המדד החודשי נקרא אינפלציה. 

מה זה אינפלציה מה גורם לה הסברים בגובה העיניים

מה זה אינפלציה מה גורם לה הסברים בגובה העיניים

מה הנזקים של עליות המחירים בישראל?  

כאשר מתחילה במשק עליית מחרים הדבר דומה לאבן שמדרדרת במדרון. ברגע שמוצר אחד מתייקר, שרשרת מוצרים מתייקרים אחריו. לדוגמא, החשמל. לאחר שהוא מתייקר, כל מוצרי הצריכה במשק מתייקרים אחריו. למה?. כי כעת יהיה יותר יקר לייצר מוצרים אחרים, יותר יקר לשנע אותם לקרר אותם. בקיצור – דבר גורר לדבר. 

מה שיעור האינפלציה בישראל 2023? 

לאחר שנים שבהן העולם היה שרוי במצב של דפלציה, אינפלציה שלילית, בשנתיים האחרונות התייקרות המחירים הרימה את הראש. למה זה קרה?. שילוב של המצב הביטחוני חרבות ברזל, המלחמה באוקראינה שגורמת למחזור בחיטה ועוד שלל בעיות לצד התייקרות הגז והנפט. 

אינפלציה שנתית 2023 3.8% ב-12 החודשים האחרונים נכון ל 17/10/2023. 

עוד באתר גרף מחירי הדירות 2022 מחיר דירה ממוצעת בישראל

על פי נתוני המגמה, לתקופה שבין יוני 2023 – ספטמבר 2023, קצב העלייה השנתי של מדד המחירים לצרכן הגיע ל-2.3%, קצב העלייה השנתי של מדד המחירים לצרכן ללא דיור הגיע ל-2.0% וקצב העלייה השנתי של מדד המחירים לצרכן ללא ירקות ופירות וללא דיור הגיעו ל-1.5%.

מי מפסיד מהתייקרות המדד החודשי ?  

מחזירי משכנתא בריבית צמודה למדד 

מי שיש לו פוליסת ביטוח בתשלום צמוד מדד. 

בעלי אגרות חוב שאינן צמודות למדד המחירים לצרכן, ייתכן ויפסידו חלקם מכספם במידה והמדד, האינפלציה, תהיה גבוהה משיעור הריבית שנושאת האגח. 

מפקידים או בעלי פיקדונות במסלולים שאינם צמודים למדד המחירים לצרכן. 

צפו בווידאו הסבר איך נוצרת אינפלציה, מה זה אומר. הסבר מה הזה אינפלציה חודשית 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *