השפעת משבר הקורונה על מצב משקי הבית

השפעת משבר הקורונה על מצב משקי הבית

המשק הישראלי מצוי המשבר כלכלי מזה מספר חודשים. הציבור מסתמך על השאלה מתי ייכנס המענק ועד מתי ישולמו דמי אבטלה .אם ערב משבר הקורונה מצבו הכלכלי של מגזר משקי הבית היה יציב כעת כבר רואים את השפעת האבטלה והסגר על הכלכלה האישית של כל אחד מאיתנו.  כתבה מיוחדת באתר הבנקאות הישראלי השפעת משבר הקורונה על מצב משקי הבית

פגיעה בתעסוקה שיעור האבטלה 

 המשבר פגע קשות בתעסוקה ובשכר של עצמאים ושכירים רבים, אך בעיקר של האוכלוסיות החלשות ביותר בשוק העבודה: עובדים לא אקדמאים ולא מיומנים, מבוגרים, צעירים, חרדים ונשים. הפגיעה בכושר ההשתכרות של משקי בית כה רבים עלולה לסכן את חוסנם ולאתגר את המערכת הפיננסית.

משבר כלכלי 2020 מתי ייכנס המענק

משבר כלכלי 2020 מתי ייכנס המענק

לא נעים להכיר – סיכון פיננסי 

ישנם מושגים שבימים רגילים הם נחלת הבנקים וכלכלנים. היום כמעט כל אזרח במדינת ישראל מכיר את הביטוי סיכון פיננסי ובעיקר את המשמעות שלו באופן אישי.  כל אחד מאיתנו שמבצע כניסה לחשבון בנק באינטרנט יודע שמחכה לו שם הפתעה לא נעימה.  מפת הסיכונים הכלכליים  : 

אשראי לדיור, בשל גובה יתרתו. הירידה בהכנסות משקי הבית צפויה להגדיל את שיעור ההחזר החודשי מההכנסה ולהקשות על חלק מנוטלי המשכנתאות לשרת את החוב.

אנחנו מחזירים יותר משכנתא מפחות משכורת נטו . אם זוג + 2 ילדים התשכר ערב המשבר 15000 שח נטו והחזיר משכנתא של 3000 שח הריי כיום אם שניהם מובטלים ומקבלים יחד כ 10000 שח נטו ההחזר של המשכנתא הוא כעת 30% מההכנסה . במקרים אחרים שיעור ההחזר החודשי 60% מהנטו וזה יכול להביא למצב של פשיטת רגל ,צקים חוזרים וחדלות פירעון . 

הענפים שספגו את הפגיעה הקשה ביותר

קמעונאות, תיירות, מסעדנות וכד' – הם כאלה שמעסיקים עובדים בעלי השכלה נמוכה יותר ובעלי פריון נמוך יחסית, שעלולים להישאר מובטלים לאורך זמן, וככל שמובטלים נשארים זמן רב יותר מחוץ לתעסוקה הסיכוי שלהם לחזור למעגל העבודה יורד.

מתי יכנס המענק של ביטוח לאומי 

מוזר לראות כיצד הפכנו מאומה של יזמים . ואני מתכוון לכל שכבות הציבור ולכל המגזרים. כיצד בני שכבות ממעמד כלכלי נמוך שעודדנו לצאת לעבודה ליזום ולהתקדם כלכלית , נשארים עכשיו ללא תעסוקה ללא עבודה והשאלה היחידה המנכרת בראשם המודאג היא  – מתי ייכנס לבנק מענק לכל אזרח.