ריבית פריים מעודכנת לשנת 2018

ריבית פריים מעודכנת לשנת 2018  בתוקף עד 26/11/2018

שערי ריבית פריים מעודכנים עם תאריכי תוקף. ריבית פריים 2018 בנק ישראל עדכון יומי של שערי ריביות באתר הבנקאות הישראלי . חישובי ריבית , בדיקת הלוואות מימון , ריבית פריים 2018 מעודכן מעודכנת עד 26/11/2018

ריבית בנק ישראל = 0.1%
ריבית פריים מעודכנת להיום =1.6%

 

ריבית פריים מעודכנת 2018

לא חשבנו אחרת ! בנק ישראל החליט להשאיר את ריבית פריים מעודכנת יולי אוגוסט 2018 ללא שינוי עד סוף הקיץ והעדכון הבא אם יהיה יתפרסם לקראת ראש השנה. 

ריבית פריים מעודכנת2018 

  1. ריבית בנק ישראל נשארה ללא שינוי עומדת על 0.1% מהריביות הנמוכות בעולם 
  2. ריבית פריים המשמשת לחישוב הלוואות ומשכנתאות  נשארה ללא שינוי והיא 1.6% לשנה 

נימוקי בנק ישראל להחלטת הריבית  2018 

האינפלציה מתעוררת הריבית נשארת ללא שינוי

מאז החלטת הריבית הקודמת לא חל שינוי משמעותי בסביבת האינפלציה, על אף שהמדדים האחרונים היו מעט נמוכים מהצפוי: האינפלציה השנתית נמצאת בחלק התחתון של היעד, והציפיות לטווחים השונים נותרו באותה סביבה בה היו בעת החלטת הריבית הקודמת.

יחד עם זאת, הוועדה המוניטרית מעריכה שהכוחות התומכים בעליית האינפלציה ממשיכים לפעול; הסיכון העיקרי להתבססות האינפלציה ביעד הוא האפשרות לייסוף חד בשקל.

אומדנים ראשונים לפעילות ברבעון השלישי תומכים בהערכה שהמשק המשיך לצמוח בקצב נאה, וההאטה בקצב הצמיחה ברבעון השני הושפעה מגורמים זמניים. מגמת צמצום העודף בחשבון השוטף היא אינדיקציה נוספת להתרחבות הביקושים במשק. שוק העבודה מוסיף להיות הדוק. על פי הערכת חטיבת המחקר, התוצר צפוי לצמוח ב-3.7% ב-2018 וב-3.6% ב-2019.

תמונת המקרו של הכלכלה העולמית מוסיפה להיות חיובית, ובפרט בארה"ב, אך מדדים שונים מצביעים על אובדן המומנטום על רקע החרפת "מלחמת הסחר", עליית הסיכון הפוליטי באירופה, והתנודתיות בשווקים הפיננסיים של המשקים המתעוררים. ה-Fed צפוי להמשיך להעלות את הריבית; באירופה וביפן אינפלציית הליבה עדיין נמוכה והמדיניות המרחיבה נמשכת.

השקל שומר על יציבות יחסית ברמה מיוספת; לאחר החלטת הריבית האחרונה הוא התחזק אולם בהמשך הוא נחלש, ובסיכום התקופה חל ייסוף קל – כ-0.2% – במונחי שער החליפין הנומינלי האפקטיבי.

במחירי הדירות נבלמה מגמת הירידה שהחלה לפני כשנה. נמשכת העלייה בהיקף המשכנתאות החדשות, וריבית המשכנתאות נותרה יציבה. התחלות הבניה עלו ברבעון השני, אך היקפן עדיין מאוד נמוך.

השפעת שער החליפין על ריבית בנק ישראל וריבית פריים 

מה עוד שומר על ריבית פריים מעודכנת ללא שינוי  ? שער החליפין של שערי מטבע חוץ .

שער החליפין האפקטיבי שומר על יציבות יחסית; מאז החלטת הריבית האחרונה נרשם פיחות של כאחוז, לאחר ייסוף בשבועות שקדמו לה.

מחירי הדיור בנק ישראל מיישר קו עם האוצר 

מחירי הדירות ירדו ב-2.4% מאז הגיעו לרמת השיא באוגוסט, בעוד שחלה האצה מסויימת בשכר הדירה. ניכרת האטה משמעותית במספר התחלות הבנייה ובהשקעה בבנייה למגורים.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *