כמה זמן אפשר להפקיד שיק הסבר ללקוחות כל הבנקים

כמה זמן אפשר להפקיד שיק הסבר ללקוחות כל הבנקים

אומנם היום ישנה ירידה בכמות הצ'קים כאמצעי תשלום במשק הישראלי, אולם מדי עדיין נרשמים ומתקבלים בבנקים אלפי המחאות לפדיון. בכתבה זו הסברים בנושא כמה זמן אפשר להפקיד שיק הסבר ללקוחות כל הבנקים הסברים ותקנות באתר הבנקאות הישראלי. קבלת צ'ק מאדם או לקוח ? תוך כמה זמן מרגע קבלתו ניתן להפקיד אותו מבלי שיחזור.

קיבלתי צ'ק כמה זמן אפשר להפקיד שיק

אם קבלתם צ'קים או אפילו צ'ק אחד, חשוב לוודא שהוא מוטב לשמכם. שהתאריך נכון ובעיקר, ככל שניתן, לוודא שיש לו כיסוי בבנק. אם כל המבחנים האלו עומדים בתוקף, חשוב לדעת ​תוקפו של צ'ק פג לאחר 6 חודשים.​​​​​​​ ממתי סופרים את הזמן – מהיום בו אמור להתבצע הפקדת הצ'ק. זו אחת הבעיות עם צ'קים דחויים. אם קבלתם שיק לתאריך מסוים יש לכם חצי שנה בדיוק ממועד זה לפדות את הכסף. 

עוד באתר – אם אפשר להפקיד צ'ק שחזר מה עושים

כמה זמן אפשר להפקיד שיק הסבר ללקוחות כל הבנקים

כמה זמן אפשר להפקיד שיק הסבר ללקוחות כל הבנקים

התיישנות צ'ק אל תחכו לרגע האחרון 

לרוב אין בעיה להפקיד צ'קים באפליקציות של הבנקים. בבנק הפועלים תקרת הפקדות לצ'קים היא עד 50,000 שח לצ'ק, עד 100,000 שח ביום ועד 200,000 שח בחודש. לאדם פרטי זה אמור להספיק. אולם גם במקרה הזה יש לעקוב אחר ההנחיות, לחתום מהצד השני של הצ'ק ולהקיש את הנתונים באפליקציה בצורה תקינה. כמו ביתר הבנקים, גם בפועלים הכלל הוא זהה – צ'קים שתאריך הפירעון שלהם הוא היום ועד חצי שנה אחורה.

צ'ק לתאריך עתידי – שטרם הגיע מועד הפירעון – לא ניתן להפקיד צ'קים עם תאריך עתידי באפליקציות ויש לגשת לסניף הבנק שלכם. 

מה זה אומר לבעלי דירות איך מקבלים צ'ק ערבון לדירה 

בעלי דירות רבים מקבלים צ'קים לטובת גז, חברת חשמל, תאגיד המים ומיסי עירייה כחלק מהערבויות לשכר הדירה. אולם מי שלא מקפיד מספיק, לא יבחין כי השוכר רשם תאריך על הצ'קים. זו בעיה. כי ייתכן ותגלו את החוב לאחר המועד בו השיק איבד את תוקפו. מה עושים ?  לוקחים צ'קים ללא תאריך. כך תבטיחו את עצמכם מפני דילמה עד כמה זמן אפשר להפקיד שיק. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *