בנקאות דיגיטלית והגיל השלישי אתגרים ומכשולים

בנקאות דיגיטלית והגיל השלישי אתגרים ומכשולים

הריחוק החברתי מונע מבני הגיל השלישי להגיע אל בשעות פתיחה של סניף הבנק שלהם. בעידן שבו הכל מתרכז בטלפון החכם אנו מגישים כתבה מיוחדת בנושא בנקאות דיגיטלית והגיל השלישי אתגרים ומכשולים באתר הבנקאות הישראלי 

הסניף הנייד משרת את אוכלוסיית הגיל השלישי ברחבי הארץ סניף נייד פועלים

הסניף הנייד משרת את אוכלוסיית הגיל השלישי ברחבי הארץ סניף נייד פועלים

סניפי הבנקים בעידן הדיגיטלי ואפליקציות תשלומים 

ברוב הבנקים בעולם , כמעט שליש מהסניפים מרוויחים ורווחיים . לצד המשבר הכלכלי 2020 הולכת ומתהווה עולם בנקאי חדש לנגד עיננו . זה שיודע לשלם בתקן EMV  אבל לא יודע לקבל דואר אלקטרוני מהלקוח . 

לצד סגירת סניף בנק ישנם את סניפי דגל המשמשים כעוגני מותג לבנקים בישראל. לפעמים הם מצליחים לשדר הרגשה של אולמות תצוגה למכירת מוצרים יוקרתיים גם אם אתה רק מגיע להסדיר את מסגרת האשראי. הגישה של האדרת הבנק קצת מזכירה את אופן בניית הכנסיות בימי הביניים. 

באותם סניפים ניתן למצוא את המומחים של הבנק לפי ענפי פעילות . כאן יושב היועץ מצויד בתכנה ומחשבים מהירים וכאן יושב הכסף על השולחן .

מה קרה לעמלת הפקיד 

החלק הארי של הבנקים של סניפי הבנק , כפי שנהגנו להכיר אותם עד לפני מספר שנים משרתים את השליש החלש האוכלוסייה . הגיל השלישי . מאותגרי הטכנולוגיה והשכבות החלשות , כאלו שלא משנה איזה דיגיטל בנקאי תגיש להם , הם רוצים את אסתר מהבנק , אם לא פטרו אותה לטובת גיוס אנשי מערכות מידע .

הבנקים המובילים ביצעו אופטימיזציה של השירות בסניפים לצד הדיגיטל  .הם עוברים לפורמטים חדשניים הכוללים תמהיל אזורי בהתאם לענפי הבנקאות והרכב האוכלוסייה. בנק ישראל מאשר את מרבית הבקשות לסגירת סניפים ומכאן עד היעלמות הסניפים ממרכזי הערים הדרך קצרה. 

המטרות של הבנקאות בעידן הדיגיטלי 

פעולות פקיד בשירות עצמי, לטיפול בצורכי שירות במזומן ופשוטים עבור כל מגזרי הלקוחות
חינוך לאחריות פיננסית דיגיטלית להאיץ את אימוץ הכלים הדיגיטליים באמצעות מעורבות לקוחות ואימון
ייעץ מקצועי בתחומי הבנקאות המורכבים – לספק ייעוץ באמצעות מומחי מוצר וביסוס מערכות יחסים עם הלקוח. האם זה ימצב את יועצי המשכנתאות בבנקים בתור אנשי מקצוע אוביקטיבים  ? אני חושב שלא. 
מעורבות חברתית כדי לאפשר לשותפים קהילתיים הבנקים לא יפסיקו לתמוך בפרויקטים קהילתיים שלגביהם יש הסכמה כללית באוכלוסייה.  

אז איפה הזקן שמחכה בתור 

זה מכבר התבשרנו שבנק הפועלים חנך ניידת שירותים בנקאיים לאוכלוסיות מוחלשות על מנת לסייע להם להוציא כסף , לבדוק מצב חשבון ולשמור על קשר על הלקוחות . יוזמה מבורכת ללא ספק. אך מרבית בני הגיל השלישי , שלא מסתדרים עם השלט של הטלויזיה , ימשיכו להתקשות בקבלת שירותים בנקאיים. כל דור והבעיות שלו.