מה עושים עם החיסכון בקרן השתלמות ופנסיה בתקופת משבר

מה עושים עם החיסכון בקרן השתלמות ופנסיה בתקופת משבר

התקופה האחרונה סוערת בישראל ולצד ההיערכות מפני הקורונה גולשים רבים שואלים מה צריך לעשות כעת עם החיסכון הפנסיוני. על רקע הזיכרון של החוסכים בישראל ממשבר התשואות השליליות בשנת 2007. אז מה עושים עם החיסכון בקרן השתלמות ופנסיה בתקופת משבר כתבה מיוחדת ! 

לתשומת לב הגולשים  – הכתבה אינה מחליפה ייעוץ על פי כל דין ואינה בסיס לפעולה פיננסית במוצרים פנסיוניים או פיננסיים 

מה עושים במצב בו צפויות ירידות שערים בשווקים ? 

אין לאף אחד ממידע האם השוק נמצא בפני גל ירידות מתמשך ולכמה זמן ימשכו הירידות בשערי הנכסים. לכן לפני כל שינוי במסלול ההשקעה של הפנסיה ( חיסכון טווח ארוך ) של ביטוח המנהלים ושל קרן ההשתלמות צריך לבצע שיקול עמוק ומבוקר , להגדיר את השינוי שאנו הולכים לבצע , לבקר אותו ולהחליט מתי חוזרים למסלול ההשקעה המקורי שלנו לפי המצב בשוק וההעדפות של הלקוח. 

הוזלת דמי ניהול מהחיסכון המצטבר 

על אף מודל פנסיה ברירת מחדל עדיין ישנם חוסכים המשלמים דמי ניהול גבוהים. לכן יש לבדוק את דמי הניהול בקרן השתלמות , קרן פנסיה מקיפה וכללית וכמובן בקופת הגמל ולבקש מהגוף המנהל הנחה בדמי ניהול. הוזלת העמלות תביא בוודאות להגדלת החיסכון או צמצום הפסדים במקרה של תשואות שליליות  

שינוי מסלול השקעה לכיוון סולידי לתקופה קצובה 

התשואה במכשיר פנסיוני היא המפתח להגדלת החיסכון והפנסיה בגיל הפרישה. זה לא סוד שהתשואות בתקופה סוערת יכולות להיות שליליות ותלויות בסנטימנט החיובי של שוק ההון. בשנים האחרונות פועלים במכשירי החיסכון מסלולי ברירת מחדל לפי גיל ותקופת חיסכון. באופן עקרוני ככל שהתקופה למימוש הכספים מתקצרת המסלולים אמורים להיות יותר סולדיים. 

האם כדאי להחליף למסלול השקעה סולידי  ? 

לאחר המשבר בשוק ההון בעשור הקודם החלו לפעול שוק קרנות הנאמנות קרנות כספיות שייצגו סיכון נמוך להשקעה לצד נמוכה יחסית תוך נטילת סיכון נמוך. האם זה הזמן לעבור כעת למסלולים הסולידיים של קרנות ההשתלמות ? בהחלט שאלה ראויה. 

ועוד צריך לקחת בחשבון  : 

  1. העברת מסלול השקעה בקרן השתלמות לקוח מספר ימי עסקים כך שמעבר אינו מיידי 
  2. לעקוב לעקוב לעקוב ! אם כבר בוצע מהלך מעבר למסלול השקעה סולידי של ההשקעה או חלקה , הדבר החשוב ביותר הוא לבצע בקרה ומעקב. שהות ארוכה מדי במסלולים אלו יכול לגרום לאיבוד תשואה במידה והשוק יחזור לתלם. 
  3. מעבר בין מסלולי השקעה היא פעולה מהותית שיש לבצע עם איש מקצוע מוסמך שיבדוק היטב את הסיכונים הכרוכים בכך ויסביר לחוסך את המשמעות. 
  4. מבחינה טכנית יש לוודא היטב שאתם בוחרים את קוד המסלול בצורה נכונה ולא מנחים את מנהל החיסכון לעבור למסלול הרפתקני . 

ייעוץ פיננסי אובייקטיבי ! אתר הבנקאות הישראלי השאירו פרטים 

[wpforms id="5679" title="false" description="false"]