בדיקת שעבוד לפני קניית רכב חינם

בדיקת שעבוד לפני קניית רכב חינם

רכישת רכב יד שנייה מצריכה לא מעט מזל והבנה ברכבים יד שניה. מה שבטוח שחובה לבצע בדיקת שעבוד לפני קניית רכב חינם 

בדיקת שעבוד לפני קניית רכב חינם

עולם האינטרנט הביא אתו לא מעט קדמה ונגשה של מקורות מידע לציבור . משרדי הממשלה מאפשרים לציבור לקבל מידע על שעבוד רכב  , משכונות , חובות , עיקולים או צקים ללא כיסוי במסגרת אתר בנק ישראל . לכן הבדיקה הראשונה שיש לבצע עוד לפני טיב המנוע שנת הייצור וכמה קילומטרים לליטר דלק היא האם הרכב משועבד והאם ניתן לבצע העברת בעלות . 

בדיקת שעבוד לפני קניית רכב חינם

בדיקת שעבוד לפני קניית רכב חינם אנספלאש

בדיקת שעבוד לפני קניית רכב חינם

מה זה אומר שעבוד רכב  ? כאשר אדם רוכש את הרכב באמצעות הלוואה מגוף מממן כמו בנק שנותן הלוואה לרכב או חברה להלוואות חוץ בנקאיות הוא נדרש לרשום שעבוד על הרכב ברשם המשכונות. השעבוד של רכב מבטיח שהגוף שנתן את הכסף לרכישת הרכב לא יאבד את זיקתו לנכס במידה וההלוואה לא נפרעה במלואה .  באותה מידה אדם יכול לקחת הלוואה לכל מטרה ולשעבד את הרכב כבטוחה להחזרת ההלוואה . 

האם ניתן לרכוש שרשום עליו שעבוד 

ניתן לרכוש רכב שיש עליו שעבוד אך זו טעות. לא כדאי לרכוש רכב שיש עליו שעבוד אלא אם השעבוד הוסר לגמרי מרישיון הרכב. בקיצור אל תחפשו צרות. אם אתם כבר רוכשים רכב יד שנייה , הפקידו לרכוש רכב כאשר הוא נקי משעבודים שכן רישום השעבוד מקנה לבעל השעבוד את הזכות למכור את הרכב ולמעשה הוא סוג של בעלים שלו. 

כיצד לבדוק שעבוד רכב על רכב יד שנייה 

יש להיכנס לאתר רשם המשכונות ולהתחיל בתהליך זיהוי הרכב לפי מספר רכב ולאחר מכן לשלם אגרה באמצעות כרטיס אשראי בתהליך און ליין .  חובה לבצע בדיקת שעבודים לרכב לפני קנייה והאחריות היא כולה על הקונה .  

באתר רשם המשכונות יש לבחור בקשת עיון במשכון לפי סוג משכון וזיהוי הרכב לפי סוג הכנס ומספר רישוי . לאחר תשלום אגרה של 10 שח תוצאות הבדיקת שעבודים לרכב יועבר אליכם בדואר אלקטרוני .

איך בודקים שעבוד על רכב און ליין

איך בודקים שעבוד על רכב און ליין

בנקים האתר הישראלי לבנקאות ופיננסים כתבות בנושא הכסף שלך ! מאות כתבות ומידע חופשי באת הבנקאות של ישראל מדריכים פיננסיים איתור כספים אבודים ושירותי חישוב מתקדמים לעורכי דין חברות ופרטיים