משכנתא שניה על הבית

משכנתא שניה על הבית

על מנת לצמצם את מחנק האשראי אנשים רבים מתעניינים בתחום משכנתא שניה על הבית . הלוואה כנגד שעבוד חלק מהדירה מאפשרת קבלת סכום כסף כהלוואה בריבית גבוהה יותר מאשר משכנתא רגילה . משכנתא שנייה מאפשרת כיסוי המינוס וחובות אך גם אותה יש לכסות ולהחזיר 

המדריך משכנתא שניה על הבית

המדריך משכנתא שניה על הבי

שיקולים לנטילת משכנתא שנייה 

יצירת חוב נוסף על נכס העוגן אינה דבר של מה בכך. תשלומי החזר משכנתא לא נמוכים מתשלום משכנתא לבנק ואם ההלוואה לא משמשת ליצירת מנוף פיננסי אלא רק מעמיקה חוב קיים הריי שמדובר בתהליך מסוכן מבחינה צרכנית. 

משכנתא שנייה היא הלוואה לכל דבר ועניין . אדם משעבד חלק מביתו , ככל שהחוק מאפשר זאת , תמורת השעבוד הוא מקבל הלוואה ובמידה וההלוואה לא מוחזרת הבטוחה  , קרי הבית , נתון בסכנה. 

יתרונות משכנתא שניה על הבית

כאשר לאדם יש בית נקי מחובות והוא נקלע למצוקה כלכלית זמנית , הוא יכול להשתמש בנכס שבנה , קרי דירת מגורים ולהשתמש בתור ערובה לקבלת הלוואה . כך לא נדרשים לו ערבים ומבגלל שיש לו בטחון ברמה גבוהה , על אף שמדובר בשעבוד מדרגה שנייה . גם למי שיש משכנתא יכול לקחת משכנתא שנייה גם אם הבית כבר ממושכן לבנק.

משכנתא שניה ככלי השקעה בנדלן 

למי שכבר יש בית אחד והוא רוצה לרכוש בית נוסף , במקרה בו ההון הראשוני קטן מהנדרש , יש אפשרות למשכן את הבית הקיים על ידי נטילת משכנתא שנייה , הגדלת ההון האישי ואז נטילת משכנתא חדשה ראשונה בבנק למשכנתאות. על רקע ירידת מחירי הדיור בשנת 2018 מדובר ללא ספק בצעד המצריך תכנון פיננסי ברמה גבוהה . 

השפעת ריבית פריים בנק ישראל על משכנתא שנייה 

מרבית ההלוואות החוץ בנקאיות כיום ניתנות בריבית פריים. לאחר שנים בהן ריבית בנק ישראל הייתה נמוכה , יש צפי להעלאת ריבית במהלך שנת 2019 ואולי לפני. 

כל העלאת ריבית בנק ישראל גוררת אחריה התייקרות ריבית פריים ואחריה התייקרות ריבית המשכנתאות , עליית תשלומי משכנתא ראשונה ובטח שנייה. 

ייעוץ אישי לנטילת משכנתא 

אתר הבנקאות של ישראל מספק שירות ייעוץ פיננסי אובייקטיבי לבדיקת משכנתאות , מחזור משכנתא וייעוץ משכנתא שנייה על ידי כלכלנים מוסכים בעלי תואר והסמכה של CFP . ניתן לפנות כעת לייעוץ אישי בתשלום . 

[si-contact-form form='1']

אתר הבנקאות של ישראל מציע שירותים בתשלום ! השירות הנו אישי ואובייקטיבי עם מחויבות ללקוח בלבד.