נטו למשפחה התכנית הכלכלית של השר כחלון


נטו למשפחה התכנית הכלכלית של השר כחלון

סקירה על התוכנית הכלכלית החדשה של משרד האוצר 

שר האוצר החברתי משה כחלון הכריז על מספר הטבות מס לאזרחים באמצעות הפחתת מיסים . התכנית אמורה להזרים אמה מאות שקלים בחודש , מרגע שתכנס לתוקף במלואה , לאלו שיהיו בתחומי הגדרת הזכאות להטבות. בינתיים נחתם צו המקנה פטור ליבוא טלפונים חכמים וכבר קמו יבואני הטלפונים ובקשו פטור על מכשירים שכבר נקנו . טוב . אפשר לחשוב שזה מה שיסייע לזוגות הצעירים לרכוש דירה . סקירה שלמה של תוכנית נטו למשפחה של השר משה כחלון 

 

 

הגדלת והשוואת נקודות זיכוי להורים עובדים בגין ילדים

נקודת זיכוי שווה 215 ש"ח לחודש בשנת 2016 , וכעת גם גברים יקבלו נקודת זיכוי נוספת עבור כל ילד . כמובן על מנת להנות מנקודת הזיכוי הזו על האזרח לשלם מס הכנסה. לכן אם תאם מרוויחים שכר מינימום של 5000 שח לחודש , כבר לא תהנו מההטבה הזו . זו עובדי הייטק שמשתכר כ 15,000 ש"ח כל אחד ויש לו שני ילדים מתחת לגיל 6 יקבל הטבה של אלפי שקלים בשנה. זוג עובדי רשת שיווק שמרוויחים כל אחד 7000 שקלים ייהנה מהפירורים זה הנקודה הזו .

סבסוד צהרונים

החל משנת הלימודים הקרובה, ספטמבר 2017, ייהנו הורים עובדים ממחיר מופחת בעבור צהרונים לילדים. בעקבות סיכום עם מרכז השלטון המקומי, תסבסד המדינה את התשלום בגין הצהרונים באופן דיפרנציאלי כך שסיוע גדול יותר יינתן למשפחות הגרות ביישובים חלשים. סבסוד הצהרונים יגדיל את שכר הנטו של כל משפחה באלפי שקלים בשנה. לפי סיווג גאוגרפי של עיר המגורים וההגדרה של אשכול סוציו-אקונומי . זאת אומרת שבערים אלו מי שמרוויח 30,000 ש"ח בחודש ומי שרוויח 5,000 ש"ח יקבלו את אותה הטבה , בנוסף להטבה בנקודות הזיכוי .

משפחות הגרות באשכול סוציו-אקונומי 4 (אופקים, קריית מלאכי, ירוחם, עכו, לוד, רמלה, דימונה, קריית גת, חורפיש, חצור הגלילית, באקה-ג'ת, פקיעין, כפר יסיף) יזכו לסבסוד של 350 שקל בחודש לילד עבור צהרון מגיל 3 עד גיל 8.
משפחות הגרות באשכול סוציו-אקונומי 5 (אשדוד, טבריה, מצפה רמון, מעלות תרשיחא, שדרות, בית שאן, מגדל העמק, אשקלון, קצרין, עפולה, באר שבע, ערד, טירת הכרמל, קריית שמונה, אור עקיבא, אור יהודה, קריית ים, אילת) יזכו לסבסוד של 300 שקל בחודש בעבור צהרון מגיל 3 עד גיל 8.
משפחות הגרות באשכול סוציו-אקונומי 6 (כרמיאל, גדרה, פרדס חנה, שלומי, כפר יונה, נהריה, נצרת עילית, בת ים, נתניה, יבנה, חדרה, ראש העין, חולון, רחובות) יזכו לסבסוד של 300 שקל בחודש לילד עבור צהרון לילדי כיתות א' ו-ב'.
משפחות הגרות באשכול סוציואקונומי 7 (חיפה, נשר, קריית מוצקין, קריית ביאליק, פתח תקווה, ראשון לציון, ראש פינה, זיכרון יעקב, בנימינה, גבעת עדה, כפר סבא, פרדסיה, אורנית, נס ציונה, צורן קדימה, מזכרת בתיה, יהוד, אזור) יזכו לסבסוד של 200 שקל בחודש בעבור ילד בצהרון בכיתות א ו-ב.
משפחות הגרות באשכול סוציואקונומי 8-10 (תל אביב, מודיעין, מכבים רעות, אבן יהודה, רעננה, כוכב יאיר, הרצליה, גבעתיים, כפר ורדים, רמת השרון, להבים, קריית אונו, הוד השרון, גבעת שמואל, גני תקוה, עומר, כפר שמריהו, אלקנה, סביון) יזכו לסבסוד של 150 שקל בחודש בעבור ילד בצהרון בכיתות א ו-ב.

מס הכנסה שלילי ייתן לכם יותר כסף סיוע לשכבות החלשות העובדות

הגדלת מענק העבודה (מס הכנסה שלילי) במטרה לשפר את מצבם הכלכלי של העובדים ברמות השכר הנמוכות, הוחלט במשרד האוצר להגדיל ולהשוות את גובה מענק העבודה הניתן כיום בין גברים לנשים, וכן להרחיב את גובה ההכנסה בגינה הוא ניתן. תוספת ההכנסה המשולמת ישירות לחשבונות הבנק של הזכאים העומדים בקריטריונים הקבועים בחוק, תינתן למקבלי שכר של עד 5,000 שקל ותעמוד על 495 ש"ח בחודש הן לגברים והן לנשים אשר הורים לילד אחד או שניים, ולכ-720 שקל להורים עם שלושה ילדים ומעלה. על מנת ליצור תמריץ להשתתפות בשוק העבודה, משפחות שבהן שני בני הזוג עובדים יזכו לתוספת של 30% כך שמענק העבודה יעמוד על 644 שקלים בחודש להורה לילד עם עד שני ילדים, וכ-936 שקל להורה לשלושה ילדים ומעלה. המהלך צפוי לשפר את מצבם הכלכלי של העובדים ברמות השכר הנמוכות, לצמצם פערים כלכליים-חברתיים ולהוות תמריץ להשתתפות בשוק העבודה. המצב כיום: גברים המשתכרים עד 4,800 שקל בחודש זכאים למענק עבודה של 330 שקל בחודש. נשים המשתכרות עד 4,800 שקל בחודש זכאיות ל- 495 שקל בחודש.

נעליים קונים בזול הפחתת וביטול מכסים על בגדי תינוקות, הנעלה ומכשירי סלולר

כצעד נוסף להפחתת יוקר המחיה, מתמקדת תוכנית נטו משפחה של משרד האוצר בהפחתת מכסים של שלושה מוצרי צריכה: נעליים, בגדי תינוקות ומכשירי סלולר. על פי התוכנית, ייבוא נעליים ומכשירי סלולר יעשה בפטור מלא ממס, ואילו המכס על ביגוד עבור ילדים ירד ל-3% בלבד. ביטול המכסים על ייבוא נעליים, בגדי תינוקות ומכשירי סלולר יפחית את יוקר המחיה בעיקר עבור השכבות החלשות ויגביר את התחרות.

ייעוץ פיננסי אישי ייעוץ משכנתאות הלוואות ומחזור חוב אישי כלכלנים מומחים השאירו פרטים  חוסכים כסף גדול בייעוץ משכנתאות על ידי תכנון פיננסי מתקדם ידע ותוכנת מחשב 

תודה על הפניה לאתר בנקים ! אתר בנקים נמצא בבעלות פרטית מלאה והשירותים באתר כרוכים בתשלום . אנא השאירו פרטי התקשרות ונציג מקצועי יחזור אליכם עד סוף יום העסקים.