הלבנת הון כסף שחור איך זה עובד וכיצד זה נמנע

הלבנת הון כסף שחור איך זה עובד וכיצד זה נמנע

בעשור האחרון עסקו רשויות האכיפה במניעת הלבנת כספים באמצעות המוסדות הכספיים במדינת ישראל. כעת עם התרחבות הכלים הדיגיטליים והבקרה הפעולה נהפכת למורכבת יותר. כתבה מיוחדת באתר הבנקאות- הלבנת הון איך זה עובד וכיצד זה נמנע וזרקור על  Cross Border Payments הזמין כעת בגרסת ענן הפתרון המבוסס-AI הפועל כשירות בענן, מחזיר את השקעת הארגון בו תוך מספר ימים. הסברים בנושא הלבנת הון כסף שחור. 

בצו המתוקן שנכנס לתוקף בחודש נובמבר 2021 ישנם מספר חידושים. חלקם מקבילים לתהליכי בקרה ופיקוח מענפים אחרים. חלק חדשים ונועדו לסייע למדינה לגבות מיסים על רווחים מסחר במטבעות וירטואליים. אוסף השינויים מתומצת בחוברת הסבר עלון הסבר צו איסור הלבנת הון  חובות זיהוי, דיווח וניהול רישומים של נותני שירות בנכס פיננסי ונותני שירותי אשראי למניעת  הלבנת הון ומימון טרור התשע"ח אותו ניתן להוריד בסוף העמוד. 

עוד באתר – כמה כסף שחור יש במדינת ישראל? 

הלבנת הון מאיזה סכום הבנק מדווח למס הכנסה מדריך

הלבנת הון מאיזה סכום הבנק מדווח למס הכנסה מדריך

תעביר לפה תעביר לשם האם ניתן להלבין כסף שחור כיום? 

לבנקים בישראל ולמוסדות הפיננסיים יש כיום תפקיד כפול. מצד אחד הם שואפים לחזור לרווחיות שטרם המשבר הכלכלי. מצד שני הם צריכים לבחור את הלקוחות בקפידה בתחום השאראי העסקי והפרטי. מצד שלישי הם עושים את העבודה עבור המפקח על הבנקים בכל מה שקשור לתחום עבירות מס ועבירות הלבנת הון

ThetaRay, ספקית מובילה בפתרונות Big Data מבוססי AI לעולמות הפיננסים, הודיעה היום כי הפתרון נגד הלבנת ההון שלה  AML המיועד לאבטחת תשלומים חוצי גבולות  Cross Border Payments  זמין כעת כשרות בענן.

הפתרון מגן על בנקים, חברות פינטק, וחברות פרטיות המציעות העברות תשלומים מפני ניצול פלטפורמות העברת הכספים שלהן ,לטובת הלבנת הון מתוחכמת, מקטין את עלות הבעלות הכוללת (TCO), מאפשר להגדיל את ההכנסות במהירות ומקצר את זמן החזרת ההשקעה בו מ -6 חודשים עד לימים ספורים.

רבולוציה בנקאית בשירות הרגולציה והחוקים נגד הלבנת הון וכסף שחור

עד שנת 2019, רוב המוסדות הפיננסיים פסעו את הצעדים הראשונים שלהם בלבד לעבר מחשוב ענן, ולא היו פתרונות נגד הלבנת הון (AML) זמינים בענן. עם זאת,

בשנה האחרונה, מערכות מבוססות תשתית ענן הפכו לקריטיות עבור העבודה מרחוק. היתרונות של פתרונות כאלה התבררו כמשמעותיים ביותר בכל הקשור למלחמה בהלבנות ההון.

כתוצאה מכך, השיקה ThetaRay את השירות הראשון והיחיד הענני המנתח תעבורת SWIFT, מדדי סיכון ונתוני לקוח / משלם / מקבל תשלום כדי לאתר חריגות המצביעות על הלבנת הון. כל זאת על מנת למנוע מימון טרור ופעילויות פליליות אחרות בעסקאות מורכבות וחוצות גבולות.

הלבנת הון העברה בנקאית

חלק לא מבוטל מהלבנות ההון בעולם נעשות על ידי העברות כספים בין מדינות או בין בנקים והפקדות לחשבון בנק. אז כיצד הטכנולוגיה יכולה למנוע את כשלי השוק ולסייע לאכיפת צו איסור הלבנת הון או למשל הלבנת הון באירופה? 

הטכנולוגיה – השרות מבוסס על טכנולוגיה, מוגנת פטנט , שפתחה ThetaRay המבוסס על למידת מכונה הנקרא 'אינטואיציה מלאכותית' שיכול לחקות את האינטואיציה האנושית ותחושות בטן, והוא זמין לכל סוגי העננים: הציבוריים והפרטיים, ולכל ספקי תשתית הענן כולל Azure, Google, AWS, IBM Cloud ועוד.

עלון הסבר צו איסור הלבנת הון נובמבר 2021 פיקוח על מטבעות וירטואליים ועוד