חשבונות בנק רדומים : גם בנק ישראל נרדם בשמירה

חשבונות בנק רדומים : גם בנק ישראל נרדם בשמירה

למעלה מ 100,000 חשבונות רדומים מנוהלים בבנקים בישראל. רבע מהכסף הזה שייך ליורשים ומוטבים והיתר לאנשים שעדיין יכולים ליהנות מפרי עמלם. בפועל בנק ישראל שאמון על חשבונות בנק רדומים מעכב חקיקה יעילה בנושא המפקח על הבנקים לא משמיע את קולו או מנחה את הבנקים לנקוט מדיניות איתור מוטבים ובעלי חשבון.

 

מאז שנת 2005 לא בצע בנק ישראל פעולה אופרטבית אחת שגרמה לבנקים להתחיל לאתר ביוזמתם בעלי חשבונות רדומים או יורשים של בעלי חשבונות רדומים. קוראים רבים וגם לקוחות פונים אלי לא פעם בשאלה – מדוע הבנק מוצא אותי בקלות שאני חייב כסף ואילו כאשר אני צריך לגלות חשבון אבוד פתאום אין לי עם לדבר ..?  לצערי לא תמיד יש לי תשובה מספקת בנושא . לצערי , היא משקפת גם המצב בעולם כספי הביטוח האבודים. 

איך חברה לאיתור כספים מאתרת חשבון בנק רדום

איתור חשבון בנק רדום הוא פעולה מורכבת המצרכיה ידע והכרות עם עולם הבנקאות והחיסכון במדינת ישראל מצד אחד ויכולת להפיק את המקסימום מתקנות בנק ישראל בנושא חשבונות בנק רדומים ומחוייבותם של הבנק לתת מענה הולם ומדוייק לפונים אליהם.

איתור  חשבון בנק רשום מצריך מחברה לאיתור כספים להחזיק ידע איכותי בנושא ניהול הכספים ואופן התנהלות הגופים הבנקאיים מלפני קום המדינה ועד ימנו ובעיקר את הידע כיצד להניע את הבנק ולגרום לו לבצע פועלה שתסייע לחשוף את פרטי החשבון הרשום. 

3 מיליארד שקלים בחשבונות בנק רדומים  

למעלה מ 2 מיליארד שקלים מנוהלים בחשבונות הבנק הרדומים במדינת ישראל. בנק ישראל אומנם דורש מהבנקים שחשבון לאתר בעלי חשבון  שלא בוצעה בו תנועה למעלה מ 10 חודשים , אבל בפועל – לא קורה כלום.  באתר בנקים – האתר האובייקטיבי לבנקאות וצרכנות פיננסית מקבלים מדי שבוע פניות רבות לאיתור חשבון ולבירור עמלות שבהן אנו נוכחים לדעת שבבנקים מעדיפים לגבות עמלות שמנות מחשבון רדום מאשר לאתר את המוטבים. 

 

אובדן כושר עבודה * נכות מתאונה * ריסק חד פעמי * ריסק המשולם כקצבה ביטוח סיעודי * פיצוי למקרה של מחלה קשה