חישוב תשואה נדלן מסחרי משרדים ותעשייה

חישוב תשואה נדלן מסחרי משרדים ותעשייה

האם כדאי לרכוש נכס מניב בישראל? חישוב תשואה נדלן מסחרי משרדים ותעשייה באתר הנדל"ן של ישראל. גלו את התשואה שתוכלו להרוויח מרכישה והשכרה של נכסים לתעשייה ומסחר בישראל. 

השקעה בטוחה או כאב ראש ? חישוב תשואה נדלן מסחרי

כאשר אנו מבצעים בדיקת כדאיות להשקעה אסור לשכוח את החלופות ומצבו של המשקיע. כדאיות ותשואה לגורם אחד לא חייב להתאים לאופי השקעה של גורם שני. חשוב מאד להכיר את עלות ההון, סיכוני השוק ולא פחות חשוב מה החלפות שעומדות בפני המשקיע. ולבסוף מה לקחת בחשבון?. את יציבות השווקים ולא לשכוח לשלב את גורמי הסיכון שההשקעה מגלמת, אפשרות מימוש ומחיר ההון. אז בואו נראה איך מחשבים תשואה על נכסי נדלן מניב. 

עוד באתר איך אפשר לבטל העברה בביט הנחיות שירות לקוחות

איך מחשבים את התשואה על נדלן מניב משרדים תעשייה ומסחר 

שיעור התשואה מנכס מקרקעין, בדומה לנכסי השקעה אחרים, מגלם מרכיבים שונים )ריבית חסרת סיכון,  פרמיית סיכון, פרמיה בגין רמת נזילות נמוכה, פחת, פיצוי בגין תקופות אי תפוסה, פיצוי בגין הוצאות
למשכיר ועוד(. חישוב שיעור ההיוון על ידי סכימת המרכיבים הללו אינו ישֹים, לנוכח הקושי בהערכת חלק מהם. לפיכך, לצורך קביעת שיעור ההיוון הראוי, יש לאסוף ולנתח נתוני תשואה בשוק הנכסים הרלוונטי.

תשואה שנתית ממוצעת נדלן

לנוכח הקושי הרב הקיים, באיסוף נתוני תשואה בנכסים מניבים לצורך בחירת שיעור היוון בשומה ספציפית אחת, מבצע אגף שומת מקרקעין סקירות מדגמיות, חצי שנתיות, לקביעת שיעורי תשואה לתקופה הנסקרת.

חישוב תשואה נדלן מסחרי משרדים ותעשייה

חישוב תשואה נדלן מסחרי משרדים ותעשייה

הסקר של מדינת ישראל מה הריבית על השקעה בנכס מסחרי למטרות השכרה ? 

על פי סקר שפרסם משרד המשפטים בשנת 2022 ומבוסס על נתוני 2021 אלו שיעורי התשואה לפי מגזר השקעה: 

מה היו שיעורי התשואה, שיעור ההיוון הכולל, בממוצע כלל ארצי, במחצית השניה של שנת 2021. האחוזים המוצגים מגלמים ירידה של כ5% בתשואה הממוצעת על השכרת נכסים מסחריים. 

מחשבון תשואה נדלן

נדלן משרדים – 6.7%
מבני מסחר – 6.7%
מבנים להשכרה לתעשיה – 6.7%

האם מדובר בהשקעה טובה?  לפי הסקר מדובר בירידה ביחס לתקופה המקבילה. אבל שימו לב, התשואה היא עדיין גבוהה ביחס לחלופות הקיימות בשוק כמו פיקדונות או השקעה בניירות ערך המגלמת סיכון של ירידה ואובדן הקרן. 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *