נגיד בנק ישראל הבא פרופסור אמיר ירון

נגיד בנק ישראל הבא פרופסור אמיר ירון

היום התבשרנו כי נגיד בנק ישראל הבא פרופסור אמיר ירון יחליף את קרנית פלוג בתפקידה. מדובר באיש אקדמיה חוקר ומרצה בארה"ב בדברי הברכה לרגל המינוי אמר ציין ראש הממשלה נתניהו את שמירת יציבות של המערכת הפיננסית בישראל כאחת המטרות החשובות של הנגיד הבא. 

פרופסור אמיר נחשב לאחד המומחים הגדולים בתחום הכלכלה הפיננסית והמאקרו כלכלה וסיכונים לטווח ארוך. בתגובה למינוי התפרסם באתר בנק ישראל דברי ברכה מאת קרנית פלוג וירון עצמו שמסר 

 "אני מודה לראש הממשלה ולשר האוצר על האמון שהם נותנים בי לתפקיד חשוב זה. בשבועות האחרונים ניהלנו שיחות מעמיקות אודות ההיבטים השונים של כלכלת ישראל והישגיה, ועל הדרכים בהן ניתן לקדם את הכלכלה והחברה הישראלית ולהתמודד מול האתגרים הגלובליים והמקומיים".

בנק ישראל

בנק ישראל לוגו ישן נגיד חדש 

האתגרים הבאים של נגיד בנק ישראל הבא 

הטיפול במשק בהיבט של שערי ריבית בנק ישראל , שוק המשכנתאות והמשך הצעדים של בנק ישראל במלחמת המטבעות הם ללא ספק האתגרים הנראים לעין של הנגיד הבא. לצידם היינו רוצים לראות שיתוף פעולה יותר פורה ויותר עקבי בין בנק ישראל למשרד האוצר בתחום מחירי הדיור. 

ניהול המדיניות המוניטרית בבנק ישראל 

נראה שאם לא תהייה הפתעה גדולה ההחלטה הראשונה של נגיד בנק ישראל הבא אמיר ירון תהיה בנושא החלטת הריבית במועד החלטה הבא 26/11/2018. מעניין יהיה לראות אם הנגיד החדש יעלה את שער הריבית במשק לאחר מספר שנים של ריבית אפסית הוא ימשיך לשמור על ריבית בנק ישראל בשיעור 0.1% תחת אותם נימוקים והסברים להחלטות הריבית עד כה. 

דווקא הרקע של ירון בתחום מקרו כלכלה הם אלו שמעלים כבר עכשיו ספקולציות לגבי שער הריבית. 

רשימת נגידי בנק ישראל מאז קום המדינה 

שימו לב לרשימת המצומצמת של נגידי בנק ישראל. מדובר ללא ספק באחד התפקידים היציבים במערכת הממשלתית. בניגוד לרמטכל או מפכל משטרה מדובר על תפקיד שחלק מנושאי המשרה בו סטנלי פישר כהנו למעלה מעשר 10 שנים. 

נגיד הבנק  שנות כהונה בתפקיד הנגיד 
דוד הורוביץ 17
משה זנבר 5
ארנון גפני 5
משה מנדלבאום 4
מיכאל ברונו 5
יעקב פרנקל 9
דוד קליין 5
מאיר סוקולר (מ"מ) מחליף זמני 
סטנלי פישר 8
קרנית פלוג 5