הונאות חשבון בנק פישינג והנדסה חברתית

הונאות חשבון בנק פישינג והנדסה חברתית איך נזהרים 

משטרת ישראל שחררה הודעה מדאיגה – יחידת הסייבר, מחלק פשיעה מקוונת, במחוז מרכז עצרה בתום חקירה סמויה, 3 תושבי השפלה בחשד לביצוע עבירות מרמה בשיטת "פישיינג והנדסה חברתית", במסגרתה התחזו לנציגי בנק והוציאו כספים בהיקף של כמיליון ש"ח ממאות חשבונות של אזרחים. מה בכתבה?. הונאות חשבון בנק פישינג, איך נזהרים?. 

איך עבדה השיטה?. הונאות חשבון בנק פישינג

השיטה פעלה בשלושה שלבים פשוטים, אך הצליחה להפיל בפח אזרחים תמימים. לפי החשד, שללם של החשודים נאמד בכמיליון שקלים. אז איך עבדה השיטה?. 

עם התפתחות החקירה, חשפו החוקרים את שיטת פעילותם הפלילית של החשודים, במסגרתה:
בשלב ראשון- שגרו החשודים מסרונים בשיטת "דיוג" (פישינג).  הן נחזות להודעות לגיטימיות של הבנק. מה היה תוכן ההודעה?. נדרשו הקורבנות להזין את פרטי המשתמש לחשבונות המקוונים שלהם.

שלב 2 – לקוחות שנפלו בתרמית והזינו את פרטי הכניסה לחשבונות המקוונים של הבנק, קבלו הודעה נוספת על פעילות חריגה בחשבונותיהם וכי ייצור עמם קשר נציג הבנק.
בשלב שלישי- החשודים בצעו שיחת התחזות כאנשי הביטחון של הבנק. הם, על פי החדש, הוציאו מהלקוחות בתחבולה קודי משיכה או קוד להחלפת מנוי טלפון בחשבונות ומשכו כספים מכספומטים.  זאת לצד העברות כספים בין חשבונות .

הונאות חשבון בנק פישינג צילום דוברות המשטרה

הונאות חשבון בנק פישינג צילום דוברות המשטרה

כיצד התנהלה חקירת המשטה בנושא הונאה בחשבונות בנק באמצעות SMS 

מחלק הפשיעה המקוונת של משטרת מחוז מרכז, יחד עם שוטרי תחנות יבנה ורחובות, בשת"פ מערך בטחון הבנקים, ניהלו במהלך החודשיים האחרונים חקירה סמויה, בחשד לביצוע עבירות מרמה והתחזות למוסדות פיננסים, בשיטת "הנדסה חברתית" בהיקף של מעל מיליון ש"ח.

עוד באתר – כניסה לחשבון בנק ובדיקת יתרה ופעולות אחרות 

ראשיתה של הפרשה, עם קבלת ריבוי תלונות בעלות מאפיינים דומים, ממאות קורבנות בכל רחבי הארץ וכן ממערך הביטחון בבנקים, בהן עפ"י החשד לקוחות הבנקים נפלו קורבן לעבירות מרמה באופן שיטתי ומאורגן.

ומה המצב כעת?. 

כאמור, שוטרי יחידת הסייבר עצרו תחילה במסגרת החקירה, 2 חשודים. 

תושבי יבנה ורחובות בשנות ה-20 לחייהם ומעצרם הוארך למשך 8 ימים בבית המשפט. כאשר היום (11/02/2023) בהתאם לתוכנית החקירה בוצעו חיפושים ומעצר של חשוד נוסף – אף הוא תושב מרכז הארץ בשנות ה-20 לחייו.

כלל המעורבים בפרשיה נעצרו בחשד לביצוע העבירות. בחיפוש בבתיהם תפסו השוטרים אמצעים רבים הקושרים אותם עפ"י החשד לביצוע העבירות. מה נמצא?. עשרות טלפונים, כרטיסי סים, ציוד מחשב והתקני אחסון רלוונטיים ועוד.

2023 הונאות באמצעות ארנקים דיגיטליים 

יחידת ההונאה של מחוז מרכז הצליחה לחשוף ולעצור בתום חקירה סמויה, תושב ראשל"צ החשוד בהונאות באמצעות ארנקים דיגיטליים שפרץ, במסגרתן רכש בעלי חיים, שכר דירה במגדלי u בת"א תוך הפעלת רשת קטינים למסחר בכרטיסי מופע מזויפים במאות אלפי ש"ח. בהתאם לממצאי החקירה- הגישה התביעה המשטרתית כתב אישום חמור נגדו.