מאי 2022 העלאת ריבית פריים בנק ישראל מייקר את הכסף

מאי 2022 העלאת ריבית פריים בנק ישראל מייקר את הכסף ריביות אוגוסט ספטמבר 2022

זה היה באוויר לאור נימוקי הוועדה המוניטרית בהתייקרות הקודמת. במקום התייקרות חדה בפעימה אחת, בנק ישראל העדיף לפצל את התייקרות הריבית במשק לשתי פעימות. אז כמה ריבית פריים היום ? מאי 2022 העלאת ריבית פריים בנק ישראל מייקר את הכסף . הוועדה המוניטרית החליטה ב-23/05/2022 להעלות את הריבית ב-0.4 נקודות האחוז לרמה של 0.75%.

מאי 2022 העלאת ריבית פריים בנק ישראל מייקר את הכסף

מאי 2022 העלאת ריבית פריים בנק ישראל מייקר את הכסף

מעכשיו נשלם יותר על הכסף מאי 2022 העלאת ריבית פריים בנק ישראל

ראשית נזכיר לגולשים ולמי שבודק מה שער הריבית היום. הבנק המרכזי מייקר את שער הריבית הבסיסי שנקרא – ריבית בנק ישראל. על שער זה יש להוסיף באופן קבוע שיעור של 1.5% והסכום הוא שיעור ריבית פריים במשק הישראלי. ההחלטה הנוכחית תהיה בתוקף לפחות עד ההחלטה הבאה בתאריך. 

עוד באתר – אם אפשר להפקיד צ'ק שחזר מה עושים

מה שער ריבית בנק ישראל כמה יוצא הפריים היום  ? 

בנק ישראל קבע את שער הריבית במשק על שיעור של 0.75% 

בכמה התייקרה הריבית ?  בשיעור חד של 0.4% 

מה שיעור ריבית פריים היום ?  2.25% לשנה 

טבלאות ריבית פריים להורדה מחשבון ריביות למשכנתא 

מי הפסדי מעליית הריבית במשק ? כמה נשלם יותר על המשכנתאות ועל החזרי הלוואות ? 

כמו תמיד העלאות ריבית נועדו להילחם באינפלציה ובעיקר ממי שמרוויח על חשבון שערי הריביות הנמוכות. אבל יש גם מפסידים. והנה רשימת המפסידים שמעתה ישלמו יותר על הכסף. 

  • זוגות צעירים, מחזירי תשלומים של משכנתא ומי שמחזירים תשלומים על הלוואות שנתנו בריבית פריים. 
  • מי שנמצא בתהליך של רכישת דירה חדשה ונוטל משכנתא גבוהה במסלול פריים. בהזדמנות זו נציין כי גם מחזירי הלוואות צמודות מדד משלמים יותר בכל חודש בשל עליית המדד. והאינפלציה שהרימה ראש בחודשים האחרונים. 

דוגמאות לתשלומים שהתייקרו בשל עליית האינפלציה וריבית פריים היום

זוג שלקח משכנתא שבה מסלול החזר הכולל 250,000 שח בריבית פריים ל 15 שנה, פריים פלוס 1%. 

החזר חודשי לאחר ההתייקרות 1762 שח וסך הכל תשלום כולל של החזרים מצטברים 317,201 שח. הלוואה זו מגלמת 67,000 החזרי ריבית . ביחס להחזר הקודם של 1714 שח ותשלום מצטבר 308,000 שח. כך בלי שנרגיש בעלי משכנתאות ישלמו בשנים הקרובות עוד 10,000 שח בחודש עבור החזרים בשל עליית הריביות במשק, וזה עוד לפני שלקחנו בחשבון עליית שער האינפלציה ומחירי הדיור. 

 מי שהרוויח הם כמובן בעלי המאה. הבנקים בישראל שהחל מיום יקבלו תשואה גבוהה יותר עבור כספם, או תרצו עבור ההון העצמי של הבנק שצפוי לגדול הודות לשינוי של מאי 2022 העלאת ריבית פריים בנק ישראל מייקר את הכסף.