בקשה למשיכת כספים מתכנית חיסכון לכל ילד להורדה והדפסה 

בקשה למשיכת כספים מתכנית חיסכון לכל ילד להורדה והדפסה 

מדינת ישראל חוסכת לילדי ישראל בכל חודש סכום של כ-50 שח בקופת גמל להשקעה או בחיסכון בבנק. החל מגיל 18 ניתן לפדות את הכספים באמצעות הגשת בקשה לגוף הפיננסי בו מתנהל הכסף. בכתבה זו  מדריך בקשה למשיכת כספים מתכנית חיסכון לכל ילד להורדה והדפסה להורדה והדפסה.
בקשה למשיכת כספים מתכנית חיסכון לכל ילד להורדה והדפסה 

בקשה למשיכת כספים מתכנית חיסכון לכל ילד להורדה והדפסה

לנייד את החיסכון או להשאיר בבנק?.

באמצע יולי 2024 אשרה הכנסת העברת החיסכון לכל ילד מבנקים לחברות ביטוח וגופי השקעה. מה מטרת המהלך?. שאיפה להגדיל את התשואות לטווח הרחוק. האם זה נכון?. לא תמיד. אגב, מה עם טעמי הצרכן?. העדפת ההשקעות שלו?. האם בהכרח מסלולים החושפים את החיסכון להפסד הקרן הם בהכרח נכונים?. מי יסביר לציבור את משמעות הצעד?. נחכה ונראה.

ההורים משקיעים פחות?. ההפקדה הקטנה שיכולה להכפיל את החיסכון 

לפי נתוני הביטוח הלאומי 41% מההורים לא בחרו מסלול השקעה עבור ילדיהם, ו-43% הורים לא עשו הפקדה נוספת מקצבת הילדים. מתחילת תוכנית 'חיסכון לכל ילד' הועברו יותר מ-20.4 מיליארד ₪ לתוכנית החיסכון, 3.32 מיליארד ₪ מתוכם הועברו בשנת 2023.

מי חוסך את הכסף בתכנית החיסכון לילדי ישראל? בקשה למשיכת כספים מתכנית חיסכון לכל ילד 

מדינת ישראל באמצעות הביטוח הלאומי מפקידים סכום קבוע בכל חודש. בנוסף, ההורים יכולים להפקיד סכום דומה.

איך מקבלים את הכסף של החיסכון

מה עוד חשוב לדעת? מתי אפשר למשוך את הכספים בתכנית? מגיל 18 של החוסך. למעט במקרים חריגים.
למי מגישים את טופס הבקשה לקבלת הכספים ? בנפרד לביטוח לאומי ולמוסד הפיננסי בו נחסך הכסף. בית השקעות, חברת ביטוח או בנק. ​

כמה כסף נצבר לי בתכנית איך מבררים יתרה?  

במידה ומדובר בחיסכון בבנק ניתן לבדוק זאת על ידי כניסה לניהול חשבון בנק או באמצעות אפליקציה לניהול החשבון. בחברות ביטוח, בתי השקעות וקופות גמל להשקעה ניתן לצפות ביתרה באזור האישי. הכניסה על ידי קוד משתמש וסיסמא. כמו כן נתו לפנות למוקד שירות הלקוחות של הגוף המנהל.

בקשה למשיכת כספים התכנית חיסכון לכל ילד ?

סך ההפקדות בתוספת הריבית שנצברה. מכיוון שכספי חלק מהתוכניות מופקדות בקופות גמל להשקעה, בהן הכספים מושקעים בשוק ההון, ישנה אפשרות להפסד של חלק מההפקדות. מקרה זה נקרא תשואה שלילית. כאשר הכסף מופקד בתכנית חיסכון בנקאית, הריבית נמוכה יותר, אך אין סיכון להפסד חלק מההפקדות.

האם יש מיסים על משיכה של כספי חיסכון לכל ילד של ביטוח לאומי ? 

כן. במידה ובוצע פדיון כספים לפני גיל הפרישה, מה שבהחלט יכול לקרות, ישולם מס רווחי הון בשיעור 25% מהרווחים הריאליים. זאת אומרת מהתשואה, בניכוי מדד המחירים לצרכן. ניתן דוגמא.
התשואה בקרן הייתה 10%, המדד היה 2%. זאת אומרת תשואה ריאלית של 8%. בעת משיכת הכספים הקרן תקזז מהכספים 25%, מכספי הריבית ותעביר אותם לקופת מס הכנסה.
איזה טופס צריך להגיש על מנת לקבל את כספי החיסכון בתכנית ?  

על מנת לקבל את הכספים יש להגיש טופס משיכת כסף מתכנית חיסכון. חלק מהחברות מאפשרות הגשת טופס מכוון אונליין. בעמוד זה ניתן להוריד את הטופס של ביטוח לאומי אותו יש להגיש לחברה המנהלת, או לבנק בו מתנהל החיסכון. שימו לב, בניגוד למענק שחרור, אתם יכולים לעשות עם הכסף מה שאתם רוצים. אי כי תמיד עדיף להשקיע בעתיד או פשוט לשמור את הכסף ללימודים או פתיחת עסק.

טופס בקשה למשיכת כספים מתכנית חיסכון לכל ילד

ובנימה אישית. אם אתם לא חייבים, רצוי להשאיר את הכספים בתכנית. ככל שתתמידו בחיסכון ומסלולי ההשקעה יניבו תשואה, החיסכון יוכל לשמש בצמתים חשובים בחיים.