מסלולים אחידים למשכנתא הסבר על הרפורמה של בנק ישראל

מסלולים אחידים למשכנתא הסבר על הרפורמה של בנק ישראל

איך מבינים מה אומרת המשכנתא ואיזה מסלול הכי משתלם ללקוח? אם עד היום ההצעות שנתנו לנו הבנקים למשכנתאות הוצגו בהתאם להגדרת הבנק למשכנתאות, בנק ישראל משנה את כללי המשחק. מסלולים אחידים למשכנתא הסבר על הרפורמה של בנק ישראל.

מסלולים אחידים למשכנתא הסבר

מסלולים אחידים למשכנתא הסבר

מה מחדשת הרפורמה של בנק ישראל בנושא נטילת משכנתאות והלוואות לדיור? 

במסגרת רפורמה להגברת השקיפות ושיפור התחרות בשוק המשכנתאות. בנק ישראל מודיע על קידום שורה של צעדים צרכניים בתחום המשכנתאות, שנועדו להקל על תהליך נטילת המשכנתא בשלושה היבטים: שקיפות ויכולת ההשוואה, פשטות ויכולת הבנה ויעילות בביצוע התהליך. 

הוגדרו טפסים אחידים, זמן מענה מינימלי למתן אישור עקרוני למשכנתא ואופן הצגת הריביות והתשלומים במסלול ההחזר שמעניק הבנק ללקוח. 

עוד באתר – איזה בנקים למשכנתאות יש בישראל? 

מה כוללים מסלולים אחידים למשכנתא? האם עדיין יש צורך ביועץ משכנתאות? 

  1. 100% הלוואה בריבית קבועה לא צמודה
  2.  1/3 קבועה לא צמודה ( קל"צ), 1/3 בריבית צמודה משתנה ו-1/3 צמודה לריבית הפריים
  3. 1/2 קבועה לא צמודה ו-1/2 צמודה לריבית הפריים

טופס השוואות משכנתאות בין בנקים

כעת, כאשר כל הבנקים יהיו מחויבים לטפסים אחידים, יהיה קל יותר לבצע השוואות בין מסלולי ההחזר והכדאיות ללקוח. נכון, ההסברים המשפטיים והסייגים יהיו עדיין מייגעים כי מדובר בנושא מורכב. אבל את הנתונים הבסיסיים והשורה הסופית של העלויות והכדאיות יהיה להרבה יותר לקוחות קל להבין. 

מסמך השוואה בין בנקים למשכנתאות

מסמך השוואה בין בנקים למשכנתאות

 

איך אפשר יהיה להבין את מסלול ההלוואות של המשכנתא שלנו? 

 

  1. אישור עקרוני למשכנתא במבנה אחיד לכל הבנקים
  2. סלי משכנתא אחידים לכל הבנקים
  3. הצגת הריבית הכוללת החזויה וסך התשלומים החזוי – בדומה לעולם הביטוח, מעתה הלקוח לא יצטרך לחשב סכומים מצטברים והידע לא יהיה נחלת יועצים המחזיקים בסימולטור משכנתאות. הלקוח יבין את עלות העסקה מהרגע הראשון. 
  4. סכום ההחזר החודשי- בכל חודש מחודשי ההלוואה ואת הנחות החישוב, הסיכונים, היתרונות והחסרונות. 
  5. אישור עקרוני למשכנתא תוך 2 ימי עבודה- כבר לא נצטרך להמתין שבועיים לתשובת הבנק. 
  6. התנהלות מקוונת משכנתא דיגיטלית- כל המידע חשוף ללקוח באינטרנט. 
  7. מידע נוסף שיונגש עם הסברים על המשכנתא שלך – שכלול המידע המוצג ללקוחות באמצעות מחשבון סימולציות של הלוואות, מידע על כל סוגי ההלוואות הקיימים ופרטיהן ועוד. 
  8. הצגת מידע לבחינת הכדאיות בביצוע מחזור הלוואת משכנתא. תחום זה נחשב למורכב ביותר בנושא המשכנתאות בישראל ומבחינה פיננסית לכזה שטומן בחובו סיכונים לא מעטים ללקוח, במידה ואינו נעשה על ידי כלכלנים בעלי ידע וניסיון בחישובי ריבית מורכבים. 

עכשיו באתר הבנקאות חדשות כלכליות. מה העתיד של שוק הייעוץ למשכנתאות? מסלולים אחידים למשכנתא הסבר על הרפורמה של בנק ישראל – האם כעת תוכלו להבין יותר טוב מה מציע לכם הבנק למשכנתאות? תך כמה זמן מקבלים אישור עקרוני מה משמעותו. הסברים