הקפאת משכנתאות חרבות ברזל מה מציעים הבנקים 

הקפאת משכנתאות חרבות ברזל מה מציעים הבנקים 

עקב המצב הביטחוני התגייסו גם הבנקים לעזרת הציבור. מן הסתם בתקופה זו כאשר מאות אלפי ישראלים מגויסים למילואים ועוד עשרות אלפים מתנדבים הקושי לעמוד בתשלומם גבוהה יותר. מה בכתבה?. הקפאת משכנתאות חרבות ברזל מדריך וטלפונים של כל הבנקים למשכנתאות האם זה כדאי מתי הכי טוב לבקש הקפאת תשלומי משכנתא לאומי פועלים דיסקונט מזרחי טפחות בינלאומי 2023. המידע מאתרי הבנקים. תוקף וזכאות להקלות והטבות פי התנאים המתחדשים של הבנקים. המידע בגדר סקירה בלבד. 

איזה לקוחות זכאים להטבות?. בכפוף להנחיות המתחדשות של הבנקים ובנק ישראל, ישנן 2 קבוצות זכאות. הראשונה תושבי העוטף וקן העימות בצפון והשנייה יתר לקוחות הבנק. מכאן נאחל החלמה לפצועים, תנחומים למשפחות ומי ייתן ונראה את החטופים במהרה. 

הקלות חרבות ברזל בנקים

הקלות חרבות ברזל בנקים

 11/11/2023 הקפאת משכנתא שדרות הטבה חדשה לתושבי שדרות מזרחי טפחות 

עקב התארכות הלחימה ופגיעה ביישובים נוספים, הבנק מודיע על הטבה לקבוצת אוכלוסייה נוספת – תושבת שדרות. לפי ההודעה באתר הבנק זו ההטבה לתושבי העיר שדרות.
הארכת פטור מתשלומי המשכנתא בחודש נוסף ללקוחות תושבי שדרות. משך התקופה: נובמבר-דצמבר 2023. פטור מתשלומי המשכנתא בנובמבר-דצמבר 2023
מלקוחות תושבי שדרות שיש להם משכנתא בבנק, לא ייגבה חיוב המשכנתא לחודשים נובמבר ודצמבר 2023. הביטול יבוצע על ידנו אוטומטית.

מי זכאים להטבה?. ההטבה תקפה לבעלי משכנתא בטפחות המתגוררים בשדרות או או שהנכס ששעבדו להבטחת המשכנתא נמצא בעיר. לצד ההודעה החשובה הוסיף הבנק: הבהרות
ההטבה לא תינתן ללקוחות שתיק המשכנתא שלהם נמצא בטיפול משפטי.

 

הבנקים לקחו יוזמה ומאפשרים לכם לדחות תשלומים הקפאת משכנתאות חרבות ברזל מדריך טלפונים 

הבנקים למשכנתאות כל אחד לשיטתו יאפשרו לרגל המצב ולפי המדיניות ואופן הביצוע שלו , הקפאת משכנתאות בגלל הקורונה . בגדול זה אומר שלא ירדו לכם מהעו"ש תשלומי משכנתא .

מתי כן תשלמו את הכסף הזה  ? במצב הטוב זה יאריך את תקופת ההחזר בשלושה חודשים נוספים . חלק מהבנקים יפרסו את התשלום בתוך התשלומים השוטפים ליתר ההחזר .

בכל מקרה רקע אי הוודאות הכלכלית מדובר בהחלט בהחלטה מושכלת. ההטבה היא מן הסתם לזמן מוגבל ואי אפשר לדעת לכמה זמן תמשך. שימו לב שכל בנק נוהג בהטבה או הקלה אחרת. ועוד דבר אחד חשוב – יש לדחות תשלומי הלוואה רק שבאמת צריך. מכאן נאחל החלמה מלאה לפצועים, תנחומים למשפחות וחדשות טובות לעל עם ישראל. 

הקפאת משכנתאות חרבות ברזל מה מציעים הבנקים 

הקפאת משכנתאות חרבות ברזל מה מציעים הבנקים

עוד באתר החזר מביטוח לאומי מילואים חרבות ברזל מתי הכסף נכנס לבנק

האם כדאי לדחות תשלומי משכנתא  ?  הטבות הבנקים חרבות ברזל מי זכאי למי כדאי

במצב הנוכחי שחריג מכל מצב אחר בהחלט חשוב לבצע שיקול דעת בעד ונגד ולנהוג כמו שמתאים לכם באופן אישי שכן לכל אחד מאיתנו בטחון תעסוקתי שונה ויכולת החזר שונה . אז מה שאנחנו באתר הבנקאות חושבים בעד : 

  1. דחייה ללא קנסות וללא תוספת ריבית בחלק מהבנקים זה מבצע מעולה ששווה לכם הרבה כסף כי איש לא יודע מתי המדבר יסתיים . 
  2. הריביות על המשכנתא עוד צפויות לרדת אם המשבר יימשך ואולי ריבית בנק  ישראל תרד עוד לאפס אחוז וחלק מהחזאים טוענים שיש סיכוי לריבית שלילית . נחיה ונראה . כרגע נדחה תשלום כי זו הטבה שככל הנראה לא תחזור . לא כל יום הבנקים מציעים סיוע ודחיית תשלומי משכנתא בגלל משבר הקורונה

בנק לאומי למשכנתאות חרבות ברזל 22/10/2023

בעקבות המצב הביטחוני: אפשרות להקפאת תשלומי המשכנתא
לתושבי קו העימות, בעוטף עזה ובצפון,  אפשרות להקפיא את תשלומי המשכנתא במשך 5 חודשים – ללא עלות ריבית בגין סכום הדחייה, בכפוף לתנאים המתחדשים והסכמת הבנק. 
מי זכאי להקפיא את המשכנתא? לקוחות הבנק שהם: 

תושבי קו העימות בדרום – החל מקו אשדוד ודרומה
גם בצפון – לקוחות לאומי תושבי קו העימות בצפון – החל מקו הקריות וצפונה
מי שהם לקוחות לאומי מגויסי מילואים בצו 8
משפחת השכול והנעדרים – לקוחות לאומי בעלי קרבה ראשונה (בני זוג, הורים וילדים) להרוגים, חטופים ונעדרים במסגרת העימות הנוכחי. 

באילו תנאים מצטברים?. 
1. בהתייחס לדירה ראשונה של הלקוחות ולקוחות משפרי דיור בלבד
2. מחיר הדירה במועד לקיחת המשכנתא – עד 2 מיליון ש״ח**

3. הקלה זו תכנס לביצוע בפועל החל מה-31.10.2023

קיימת אפשרות להקפאת תשלומי המשכנתא לתקופה של עד 24 חודשים, בהתאם לצרכי הלקוח (ללא פטור בעלות הריבית). מי זכאי? יתר לקוחות לאומי הפרטיים

קו חם לתושבי הדרום – הוקם מוקד שירות ייעודי, שמספרו 5946*, שנותן מענה בנקאי מלא לשם ביצוע פעולות בנקאיות וקבלת מידע וכן לאישור פרטני של בקשות מיוחדות.

ניתן ליצור לאומי משכנתאות טלפון קשר ב-6062* כניסה לאתר לאומי 

משכנתאות דיסקונט שירות לקוחות הטבות תושבי העוטף בדיסקונט

דיסקונט משכנתאות סיוע בעת מצב החירום שחיית תשלומי משכנתא בדיסקונט 

לקוחות המתגוררים, או בעלי עסקים הממוקמים, במרחק של עד 7 ק"מ מרצועת עזה, זכאים ל:

ויתור על תשלומי המשכנתא למשך 6 חודשים – ה​לקוחות פטורים אוטומטית מתשלומי נובמבר 23 עד אפריל 24.
פטור מעמלות מסוימות לתקופה של 6 חודשים, ללקוח יחיד/עסק קטן. (ראו פירוט מלא מטה)
פטור מריבית על המינוס בחשבון העו"ש של משק הבית/עסק, עד סכום של 10,000 ₪, למשך 6 חודשים, בהתאם למסגרת המאושרת בחשבון (הנמוך מביניהם).
דחיית תשלומי הלוואות, הקיימות בחשבון הלקוח.ה, בהתאם להצהרה, למשך 3 או 6 חודשים. הדחייה תבוצע ללא חיוב בעמלות וללא ריבית, לפי הפירוט:
הלוואות משקי בית – דחיית תשלומים בהלוואות שיתרתן המצטברת לא עולה על 100,000 ₪.
הלוואות עסקים (בעלי מחזור הכנסות של עד 25 מ' ₪) – דחיית תשלומים בהלוואות שיתרתן המצטברת לא עולה על 2,000,000 ₪.

פירוט ההטבות לתושבי העוטף מתעדכן באתר דיסקונט

בנק מזרחי טפחות דחיית תשלומים החזרים משכנתאות 

הבנק מציע מספר הטבות והקלות לאור המצב הביטחוני.

לקוחות מזרחי טפחות הקפאת תשלומי המשכנתא איך זה עובד ומי זכאי?. 

מי מלקוחות בנק מזרחי שיש להם משכנתא בבנק יכולים לבקש הקפאה, חלקית או מלאה, בהחזרים החודשיים של המשכנתא לתקופה של עד 12 חודשים. פטור מעמלה בשינוי לוח התשלומים לכל אחת מההלוואות. לפרטים ולהגשת בקשה להקפאה. 

למי ההטבה מתאימה?.  לקוחות שיש להם משכנתא במזרחי-טפחות המשולמת מחשבון העו"ש שלהם  במזרחי-טפחות. אישור הדחייה כפוף לשיקול דעת הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. 

עדכון 16/10/2023 פטור מתשלום המשכנתא בחודש נובמבר. מלקוחות תושבי העוטף ושדרות שיש להם משכנתא בבנק לא ייגבה חיוב המשכנתא לחודש נובמבר, 2023. הביטול יבוצע על ידי הבנק אוטומטית.

למכלול הקלות בנק מזרחי הקפאת משכנתא והלוואות חרבות ברזל 

הארכת תוקף ריבית למשכנתא מזרחי טפחות 

לקוחות שהגישו בקשה למשכנתא ותוקף הריבית פג במהלך חודש אוקטובר, תישמר הריבית המקורית ל-24 ימים נוספים באופן אוטומטי, למרות התייקרות חדה בעלויות שחלה לאחרונה. רשימת היישובים הזכאית באתר הבנק. 

לאיזה לקוחות מותאמת ההטבה?. מי שהגישו בקשה חדשה ושתוקף הריבית בבקשה פג במהלך חודש אוקטובר, 2023. 

פועלים משכנתאות הקפאת משכנתא 

הקפאת תשלומי המשכנתא לתקופה של עד 3 חודשים. בתקופה זו אנו מאפשרים לכם לדחות את התשלום החודשי עד ל- 3 חודשים . ההטבה מיועדת לכלל נוטלי המשכנתאות בבנק שהלוואתם מתנהלת באופן תקין, ללא פיגורים וללא קשר באיזה בנק מתנהל חשבון העו"ש שלהם. בכפוף לתנאי השירות בבנק הפועלים. 

סיוע לתושבי העוטף ביטול משכנתא לשלושה חודשים בנק הפועלים 

ציטוט מאתר ynet 19/10/2023: בנק הפועלים: נבטל 3 תשלומי משכנתא ללקוחות ביישובים עד 7 ק"מ מעזה
הפועלים הודיע על סיוע משמעותי לנוטלי משכנתאות על בתים שצמודים לגבול, שנפגעו קשות ממתקפת הטרור – פטור מלא מתשלום משכנתא בחודשים נובמבר, דצמבר וינואר, שיינתן באופן אוטומטי. בנקים אחרים הציעו עד כה מתווים של דחייה או הקפאה של המשכנתאות לתושבי האזור

קו חירום הפועלים 2499* 

מידע מעודכן הקלות חרבות ברזל בנק הפועלים

הבנק הבינלאומי הטבות משכנתא חרבות ברזל 28/10/2023

6 חודשי הפוגה מתשלום המשכנתא לבעלי נכס בעוטף
הבינלאומי מודיע על הטבה בתחום המשכנתאות לעוטף עזה במסגרתה יקבלו הלווים הגרים בישובי העוטף להם נכס משועבד באזור שישה חודשי שקט מתשלום המשכנתא:

בחודש נובמבר יוותר הבנק על התשלום החודשי באופן אוטומטי וללא צורך בבקשה או בפנייה לבנק ובחמשת החודשים שלאחר מכן תבוצע דחייה לפי בקשת הלקוח, ללא ריבית בגין סכום הדחייה וללא עמלות.

סך התשלומים שיידחו ייפרסו כהלוואה נפרדת ללא ריבית לתקופה של חמש שנים מתום תקופת הדחייה, כאשר התשלום בגינה יחל בחלוף שנה למשך 4 שנים.

התנאים המפורטים המעודכנים באתר הבנק 

מסד מציע שלל הטבות והקלות בנושא משכנתאות 

הקלות לבעלי משכנתא
דחיית תשלומי הלוואה
הגדלת מסגרת אשראי
הנפקת כרטיס אשראי במקרה של אובדן/גניבת כרטיס מסוג ישראכרט/ אמריקן אקספרס

הכתבה איננה בגדר ייעוץ על פי כל דין במדינת ישראל כלל הזכאות ואופן הביצוע על פי שיקולי והנחיות הבנק המבצע בפועל אתר הבנקים של ישראל מידע בנושא קניית דירה למגורים קניית דירה להשקעה שיפוץ דירה מחזור משכנתא  משכנתא עסקית ( משרד נכס )  ביטוח חיים למשכנתא ביטוח מבנה