חישוב ריבית והצמדה משפטית

חישוב ריבית והצמדה משפטית

אתר הבנקאות של ישראל גאה להציג כתבה מקיפה בנושא חישוב ריבית והצמדה משפטית  הכוללת תיאור של כל הגורמים . לשירות חישובי ריבית השאירו הודעה באתר 

חישוב ריבית והצמדה משפטית

חישוב ריבית והצמדה משפטית

חישוב ריבית והצמדה משפטית האתגר לחשב מדויק 

חישובי ריבית פשוטה ניתן לבצע באמצעות כל מחשבון ריבית פשוט . אם חישוב הריבית נעשה לצורך סימולציה של הלוואה קטנה ללא משתנים משפיעים אז התוצאה המקורבת מספיק טובה . אך במקרים רבים חישובי ריבית והצמדה למדדים שונים מצריכים חישוב מורכב על ציר הזמן בהתאם לסעיפים החוזיים להם כפוף חישוב הריבית .  

חוזים רבים משיתים זרם תשלומים או תשלום ריבית והצמדה לפי מספר מדדים , תנאי החזר או תנאי אי עמידה בהסכם התשלומים ולכן במידה ויש מחלוקת בין הצדדים על גובה החוב יש לבצע חישוב מדויק באמצעות כלכלן מומחה לחישובי ריבית והצמדה. 

חישוב ריבית משפטית חישוב חוב צמוד  

משה לוי הוא בעל מפעל לייצור קרטונים ממרכז הארץ. הוא נטל הלוואה חוץ בנקאית לצורך רכישת מכונת קיפול חדשה , ואמור להחזיר את ההלוואה תוך שנה אחת וב 12 תשלומים שווים לחברת הלוואות חוץ בנקאית הפועלת ברישיון משרד האוצר.  

ההלוואה הציגה לכאורה מנגנון החזר פשוט . הלוואה פשוטה צמודה לריבית פריים + 9% ריבית לשנה . אולם לאחר 5 חודשי החזר , משה לוי זכה בירושה גדולה והחליט לסלק את ההלוואה. מכיוון ששיעור ריבית הפריים במשק עלה והוא לא רצה להישאר עם חוב פתוח הנושא ריבית והצמדה .  

הסכם ההלוואה בנוגע לסילוק מוקדם של החוב הגדיר את אופן הקדמת הסילוק בצורה כזו . יתרת ההלוואה לאחר סילוק התשלומים , בתוספת ריבית פריים + 9% לשנה על היתרה . 

משה בצע את החישוב והתייצב עם הכסף במשרדי החברה . אך כאשר הגיע נאמר לו בחברה כי סכום הריבית וההצמדה על יתרת החוב אינו מספיק .  הם הציגו לו חישוב לפיו עליו לשלם את ההצמדה לפי שנת הלוואה שלמה עבור יתרת הקרן . 

במצב כזה נכנס לתמונה כלכלן מומחה לחישובי ריבית לפי חוזים . על מנת לבצע חישוב אובייקטיבי לפי תנאי ההסכם ולפי רגולציה הפיננסית הקשורה לנושא . 

הגורמים המשפיעים על חישוב ריבית משפטית וכלכלית 

  1. סביבת הריבית במשק ושינויים בריבית הפריים או המדד במשק במהלך תקופת ההחזר 
  2. שערי מטבע חוץ ככל שמדובר בהלוואה צמודה לשער האירו או שער הדולר 
  3. תכיפות ההחזר – למשל בחלק מההלוואות מדובר בהחזר חצי שנתי ולכן לא ניתן לחשב חישוב שפיצר קלאסי 
  4. תנאי ההסכם בין הגוף שנותן הלוואה לבין מי שנטל הלוואה – הסכמי הלוואות לעסקים כוללים סעיפים של החזר מוקדם , עיצומים בגין איחורים בתשלום הלוואה או קנסות ריבית והצמדה . 
  5. רגולציה וכללים של החוק הישראלי בכל הנודע לריבית על הלוואה וחישובי הצמדה הוגנים 

כיצד הריבית משפיעה על הכסף שלנו 

שנת 2019 נפתחה בסערה עם העלאת ריבית פריים של בנק ישראל לצד ההערכות כי הבנק המרכזי של ארצות הברית צפוי לבצע העלאת ריבית נוספת.  המשק בישראל דרוך לקראת העלאת ריבית נוספת. בעלי עסקים וצרכני כסף או הלוואות אינם תמיד מבינים את התנהלות הריבית ומה המשמעות שלה . 

שירותי חישוב מקצועיים ריבית משפטית חישוב חיסכון חישוב משכנתא 

אתר הבנקאות של ישראל מציע לכם שירותי חישוב ריבית  , שירות בדיקת חיסכון בפוליסות ביטוח ושירותי חישוב הצמדה ויתרת משכנתא באמצעות כלים מתקדמים לחישובי ריבית. ניתן לפנות לאתר ואנו נחזור אליכם בהקדם . שירות חישובי ריבית ניתן על ידי כלכלנים מומחים בעלי ניסיון בתחום בחברות ביטוח קרנות פנסיה בנקאות והלוואות חוץ בנקאיות. 

[wpforms id="5054" title="false" description="false"]

חישוב ריבית והצמדה משפטית הסברים כיצד לבצע חישובי ריבית של הלוואות ריבית משפטית חישוב יתרות של חיסכון או חוב נושא ריבית והצמדה באתר הבנקאות מחשבון ריבית והצמדה