אימות מוגבר בנק ישראל איך להגן על החשבון שלך

אימות מוגבר בנק ישראל איך להגן על החשבון שלך

בשנים האחרונות אנו חשופים יותר ויותר להונאות בכרטיסי אשראי וחשבונות בנק הודות למהפכה הדיגיטלית. כעת יוצא בנק ישראל, הבנק המרכזי של המדינה, בקמפיין חשוב שיסייע לכם לשמור הכסף. מה בכתבה?. חדשות בנקאות וכלכלה מדריך אימות מוגבר בנק ישראל איך להגן על החשבון שלך. 

כולם רוצים את חשבון הבנק וכרטיס האשראי שלנו! כיצד אימות מוגבר בנק ישראל מסייע להגן על הכסף

מי לא נתקל בשנים האחרונות בכתבות אודות מעשי נוכלות ברשת האינטרנט, הונאות התחזות לגופים מוסדיים המבקשים מכם פרטים ושלל הצעות ובקשות יצירתיות. מה עומד מאחוריהן ומה משותף להן?. בסוף התהליך, מי שנפל בפח יגלה שכספים נעלמו מחשבון הבנק שלו. אז כיצד אנו יכולים לסייע לעצמנו להגן על חשבו הבנק מפני גניבות ועל אפליקציות התשלומים שלנו. 

בניגוד לפעולה נפוצה שנקראת אימות חשבון, הוראות בנק ישראל 2023, מתייחסות להגנה על החשבון בפני גורמים עוינים ועבריינות פיננסית. 

עוד באתר איך אפשר לבטל העברה בביט הנחיות שירות לקוחות

הונאה באמצעות ארנק דיגיטלי שימו לב לחיובים 

יחידת ההונאה של משטרת ישראל במחוז מרכז, ניהלה חקירה סמויה בת מספר חודשים, עם קבלת עשרות דיווחים מחברות האשראי ומלקוחות רבים בדבר ביצוע עסקאות חשודות בכרטיסי האשראי שבבעלותם ובארנקים דיגיטלים, שלא על ידם או באישורם.

בתוך כך, חוקרי היחידה ביצעו פעולות חקירה מיוחדות תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים שהובילו לאיתור החשוד – תושב ראשל״צ בשנות השלושים לחייו ובחיפוש בביתו תפסו השוטרים עשרות מוצרים החשודים כגנובים.

 

צרכני אשראי ואפליקציות תשלומים הכירו את פרטי הזיהוי שגינו על הכסף שלכם 

בעולם אבטחת המידע קיים מושג בסיסי לאבטחת יישומים. כאשר אנו מבצעים פעולה באמצעות אפליקציה, אנו נכנסים אליה באמצעות הקשת סיסמא ושם משתמש הידועים לנו מראש. אבל מה קורה אם משהו גנב את הפרטים?. לשם כך נוצר מנגנון OTP המסייע לנו לשמור את הפרטיות באמצעות סיסמא חד פעמית נוספת, אשר נשלחת לנו על ידי השירות. 

הסיסמא הנוספת המגבירה את בטיחות היישומים פועלת בשיטה פשוטה. ייתכן והיא תסרבל את תהליך הקניה והתשלום, אך היא מגנה על הכסף שלכם. מה לדוגמא?. נניח שבצעתי עסקה בחנות ונדרשתי לשלם 500 שח. עד כאן הכל טוב. אני מניח את כרטיס האשראי מול המכשיר שמזהה אותו, אולם לפני אישור העסקה והתשלום, היישום מבקש ממני להקיש 4 ספרות שהתקבלו באמצעות SMS לטלפון הנייד שלי. זה נכון אגב גם לגבי ארנקים דיגיטליים. 

תהליך זיהוי מורכז, גם בעת קניות באינטרנט, מאפשר לגביר את הבטיחות בעת שימוש באמצעי תשלום ברשת ובחנויות ולמנוע מאתנו, הצרכנים, עוגמת נפש והפסד כספי. 

אימות מוגבר בנק ישראל איך להגן על החשבון שלך

אימות מוגבר בנק ישראל איך להגן על החשבון שלך

איך לשמור על פרטי החשבון שלכם

לעולם אל תתנו את פרטי החשבון שלכם לאף אדם ו גורם שאינכם מכירים. 

כאשר הבנק שלכם מתקשר אליכם, הוא לא מבקש מכם פרטי זיהוי הקשורים למידע רגיש אודות חשבון הבנק שלכם. נשמע לכם חשוד?. נתקו את השיחה והתקשרו בעצמכם לפקיד הבנק שלכם. 

אין להקיש שם משתמש וסיסמא באתר או באפליקציה של שאינם האתר הרשמי של הבנק שלכם. נראה לכם חשוד?. המתינו עם הפעולה והתקשרו למוקד של הבנק. 

צפו בווידאו בנק ישראל אימות מוגבר לצרכנים הסברים ומידע