צ'קים מוגבלים רשימה מעודכנת משבר הקורונה

צ'קים מוגבלים רשימה מעודכנת משבר הקורונה 

שירות מיוחד של אתר הבנקאות של ישראל ! שירות לעסקים ! בדיקת צקים מוגבלים וייעוץ פיננסי גיוס כספים לעסקים וייעוץ לקבלת מימון ומענקים בתקופת הקורונה. יועצים מומחים בעלי תואר שני ומעלה וניסיון מקצועי . כתבה מיוחדת על צ'קים מוגבלים רשימה מעודכנת משבר הקורונה 


בדיקת צקים חוזרים בדיקת חשבון מוגבל אתר בנקיםביצוע בדיקת צ'קים מוגבלים  49 ש"ח בלבד

עם כניסת משבקר הקורונה לתוקף רשמי השתנו כללי חוק שיקים ללא כיסוי נרשם זינוק מדאיג זינוק מדאיג במספר צ'קים חוזרים ובביטולי שיקים מראש טרם פירעונם בבנק . על אף שבנק ישראל עדכן את הסנקציות על צקים חוזרים. 

גידול בצקים חוזרים בישראל 2020 זינוק ב 140% 

פי 2.5 שיקים חוזרים מאז תקופת הקורונה . מדובר בשיקים שנרשמו שיעור הצ'קים החוזרים זינק ב-140%הנתון מפחיד ומדהים . מנתון בעייתי לכשעצמו של -2.5%  צ'קים חוזרים עלה הנתון ל 6%.  גם צקים מבוטלים עלו מ 0.35% ל 2% עלייה של פי 6 ! 

בדיקה אישית מול סניף הבנק של מוסר הצ'ק בעייתי בימי קורונה – קבלתם צ'ק מארדם לא מוכר , אל תתביישו  , הגיעו לסניף הבנק , הציגו את הצ'ק בפני הסניף וודאו שלצק יש כיסוי. אם מוסר הצ'ק מתנגד לבדיקה – ראו זאת כסימן אזהרה לכיסוי של הציק . זכרו תמיד  – עדיך לעמוד בפני חוסר הנעימות של הבדיקה מאשר בחוסר הנעימות ושבר כלכלי בעת שצ'ק חוזר. 

בדיקה מול מאגרי מידע של בנק ישראלבנק ישראל מאפשר לבדוק האם חשבון מוגבל והאם לקוח נמצא תחת הגדרה של חשבון מוגבל בנסיבות מחמירות. אולם המידע באתר בנק ישראל אינו עדכני וולא מעט חשבונות מוגבלים לא מופיעים בו עקב הקלות שהחוק מקנה לבעלי חשבון מוגבל. כל לדוגמא ,מי שבבעלותו חשבון מוגבל , שבמצב רגיל היה מזוהה באמצעות בדיקת צ'קים מוגבלים לא יופע ברשימה במידה ובעליו הגיש ערעור על הגבלת החשבון .

סנקציות על חשבון צקים חוזרים מערכות אשראי 

  1. סנקציות הגבלות בבנק גביית חובות – פתיחת הליך גבייה באמצעות ההוצאה לפועל
  2. פגיעה ביכולת לקבל אשראי ובדירוג האשראי ולעיתים אף הלוואות במימון מדינה או הלוואת בנקאיות בערבות מדינה 
  3. פגיעה בדירוג הלקוח בבנק בו הוא מנהל חשבון ופגיעה בדוח מערכת אשראי 
  4. ירידה באמון שותפים לעסקים וצדדים שלישיים – ככלל, ביטול שיקים יוצר משבר אמון בקרב שותפים לעסקים ובקרב צדדים שלישיים עמם אנו בקשר.