שטרות מזויפים איך בודקים

שטרות מזויפים איך בודקים

פסק הדין שנתן בית המשפט השלום בראשון לציון חשף תעשיית סיוף שטרות של 100 ו200 שח. השיטה פשוטה יחסית, אך ניתן לזהות את השטרות המזויפים באמצעות ערנות והכרת מאפייני השטר המקורי. הכירו את הכללים- שטרות מזויפים איך בודקים.

לפי הודעת הרשות השופטת בית המשפט השלום בראשל"צ גזר דין לנאשם מרכזי ואחיו אשר הורשעו בעבירות של זיוף שטרי כסף בערכים של 100 ו-200 שקל חדש. ההערכה היא שבדרך זו הוזרמו מאות אלפי שקלים לשוק.

צפו בווידאו כך תוכלו לזהות שטר מזויף. בהמשך העמוד המלצות על טוש לבדיקת שטרות 

 

עוד באתר חסימת כרטיס אשראי טלפון או באתר החברה

כיצד זויפו שטרות כסף בישראל שטרות מזויפים איך בודקים 200 שקל מזויף 100 שקלים זיוף 

הנאשם המרכזי בנה מעבדה בשני בתים בהם התגורר, כאשר בפרק זמן של כשבועיים עברה המעבדה לבית אחיו. במעבדה החזיק בין היתר מחשב, מדפסות, גיליוטינות חיתוך, טיונרים, מכונות למינציה, ראשי דיו, מיכל לכה, קבצים ייעודיים של שבלונות של השטרות, וסלילים מתכתיים בצבעים סגול צהוב ששולבו לרוחב השטרות על מנת לשוות להם מראה אותנטי.

לאחר שסיכם את שווי ה"עסקה", ייצר הנאשם את השטרות ומכר אותם תמורת כסף אמתי. כך ביצע הנאשם המרכזי 39 עסקאות על פני תקופה של כתשעה חודשים.

 

איך בודקים אם כסף אמתי שטרות של כסף ישראלי

בישראל מרבית שטרות הכסף נושאים סימנים קשים לזיוף. קשה לא לא בלתי אפשרי. 

  1. הדיוקן השקוף
  2. הערך המנוקב
  3. המנורה המתלכדת
  4. טקסט זעיר ומספרים זעירים
  5. סימנים לעיוורים ולבעלי לקויות ראייה
  6. הדיו הבולטת
  7. הפס הזוהר
  8. הספר המוזהב
איך בודקים שטר מזויף בנק ישראל

איך בודקים שטר מזויף בנק ישראל

טוש לבדיקת שטרות איך הוא פועל וכמה הוא עולה 

טוש לבדיקת שטרות כסף מזויף מכיל תמיסת יוד שבאמצעותו ניתן לזהות שטרות מזויפים שנוצרו על ידי מחשב. על פי נתוני הFBI,  הכסף המזויף שנוצר על ידי עבריינים המשתמשים במחשבים ובמדפסות רגילות היווה רק מחצית אחוז אחד מהשטרות המזויפים שהוחרמו. נתון זה עלה ל 45 אחוז והוא עדיין עולה. עטים לגילוי שטרות כסף, אם כי אינם חסינים בפני טעות, הם דרך יעילה לזהות שטרות מזויפים שנוצרו על ידי מחשב.

באתר אמזון עולה עט סימן לכסף (5 עטים מזויפים) – עט גלאי שטר מזויף ,מזהה שטרות מזויפים מזויפים במחיר של כ8 דולר ועלות משלוח. באותו אתר מצאנו גם מרקר לבדיקת שטרות : חבילה של 6 עטים גלאי שטרות מזויפים – אוניברסלי וקל לבדוק שטרות מזויפים, חבילת זיהוי מזומנים במחיר של 9 דולר.