תחזית כלכלית לשנת 2023

תחזית כלכלית לשנת 2023 באתר הבנקאות המרכזי של ישראל

מה צפוי לנו בשנה החדשה בשווקי המניות האינפלציה משכנתאות חסכונות ריבית פריים בנק ישראל ועוד בשפה פשוטה וקלה. האם צפויה עלייה בריבית בנק ישראל?. כמה נשלם על המשכנתאות?. קבלו את תחזית כלכלית לשנת 2023 באתר הבנקאות המרכזי של ישראל.

שערי ריבית ואינפלציה מעודכנים 

מה הריבית של בנק ישראל היום?. 3.25% ריבית נוכחית. מה ישנו את הריבית במשק?. מועד ההחלטה הבא: 02/01/2023
מה הייתה האינפלציה בשנת 2022? 5.3% אינפלציה ב-12 החודשים האחרונים

תחזית כלכלית לשנת 2023

תחזית כלכלית לשנת 2023

האם צפוי מיתון עולמי בשנה הקרובה?. מה רומזים שווקי אגרות החוב

השווקים עשויים להמשיך להתמודד עם שפל בשנת 2023 כאשר משקיעים מנווטים פוטנציאל לירידה ברווחים ובשיעורים שנשארים גבוהים למשך זמן רב מהצפוי. עם זאת, אני מאמין שסביר להניח שהשוק לא יחווה מגמת ירידה משמעותית (או מגמת עלייה) במשך השנה, ובמקום זאת עשוי ללכת בדרך הצידה. עם שיעורי ריבית גבוהים יותר ממה שהיו לפני שנה, אג"ח עשויות לספק תמיכה טובה יותר לתיקים של המשקיעים ב-2023 מאשר בשנה האחרונה.

עוד באתר עמלה בביט כמה נשלם על העברה באפליקציה?

בתקופות רגילות של צמיחה כלכלית יציבה, עקום התשואות בדרך כלל נוטה כלפי מעלה – כאשר התשואות גבוהות יותר עבור אג"ח לטווח ארוך יותר ונמוכות יותר עבור אג"ח קצרות. היסטורית, קשר זה התהפך בדרך כלל לקראת מיתון, וזו הסיבה שעקומת תשואות "הפוכה" (עם שיעורים קצרי טווח גבוהים משיעורי טווח ארוך) נתפסת לעתים קרובות כסימן של מיתון מתקרב.

מה צפוי לשער הדולר שערי מטבע חוץ יעלה? ירד? 

מהניתוח שנערך בבנק ישראל עולה כי החשיפה הממוצעת של כלל המשק לשינויים בשער החליפין קרובה לאפס, אולם, בתוך המשק ישנם ענפים החשׁופים לייסוף, דהיינו רווחיות הסחר שלהם נפגעת בעת ייסוף, ואילו ענפים אחרים, לעומת זאת, חשופים לפיחות. כ-80 אחוז מהעובדים במשק מועסקים בענפים החשופים לפיחות, כלומר החשׂיפה שלהם לשער החליפין בצד ההוצאות גדולה מזו שבצד ההכנסות. עם זאת, עוצמת החשיפה הממוצעת של ענפים אלו לפיחות קטנה יותר מעוצמת החשיפה הממוצעת לייסוף בקרב הענפים החשופים לייסוף.

צפו בווידאו תחזית לכלכלה ושוק ההון ל-2023 מתוך ערוץ Investor 360

בשנה האחרונה דיברנו רבות על האינפלציה הגואה, ונראה שב 2023 האינפלציה תתמתן ונתמקד בתחזיות הצמיחה. קרן המטבע חותכת את תחזית הצמיחה לשנה הקרובה, ל2.7% ועקומי התשואות ברוב העולם הפוכים. נזכיר את המשמעות: אג”ח ממשלתי קצר טווח נסחר כעת בתשואה גבוהה יותר ביחס לאג”ח ממשלתי חסר סיכון לעשר שנים. אין ספק, התחזיות מצביעות על כיוון ברור של כניסה למיתון. העולם נכנס למיתון במצב מעניין בו שוק העבודה בתפוסה מלאה ושהאינפלציה בשכר העובדים לא מדביק את האינפלציה הכללית. מספר מדדים מצביעים על אבטלה שתחל בשנה הקרובה. אז היכן משקיעים?

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *