מהו מס שבח ? מחשבון סימולטור חישוב המס טבלאות והסברים 

מהו מס שבח ? מחשבון סימולטור לחישוב גובה המס טבלאות והסברים 

מכירה או קנייה של נדל"ן בישראל חייבת בתשלום מיסים לקופת המדינה. מיסוי מקרקעין ברשות המיסים הוא הגוף שמטפל בנושאי מיסוי אלו. מס הרכישה על דירה משולם בעת הקנייה. כאשר שואלים מהו מס שבח, מתייחסים לפעולת המכירה של הנכס ולרווח הריאלי שהוא הניב למוכר. 

 

מהו מס שבח

מהו מס שבח

מאת עידו נוימן 

מה זה מס שבח ומתי משלמים אותו?

החוק בישראל מחייב כל אדם שרכש נכס ולאחר מכן מכר אותו ברווח בתשלום מס, מס זה נקרא מס שבח. תצטרכו לשלם אחוז מסוים מן הרווח, התשלום יתבצע דרך משרדי מס מקרקעין.

מתי צריך לשלם מס שבח ? מה זה מס שבח מתי משלמים אותו 

החוק תקף רק אם צברתם רווח בעת מכירת הנכס. אולם, כדאי לדעת שהחוק מכיר בהוצאות המכירה השונות: החל מתשלום שכר טרחה לעורך הדין, דמי תיווך, היטלי השבחה וכדומה. ישנם סעיפים רבים בחוק לכן תמיד רצוי להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום. לא כדאי לקחת סיכונים כאשר מדובר בסכומים של עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים.

עוד באתר – מחשבון עמלות כמה אני משלם בשנה ?

האם יש פטור ממס שבח

ישנו פטור חלקי בחוק. יותר מכך, בעקבות שינויים שנעשו בחוק בשנת 2018, אם המוכר הוא בעל הזכויות בדירה יחידה (כלומר לא קיימת ברשותו דירה נוספת בזמן המכירה). אז הוא רשאי למכור את הדירה ללא תשלום מס שבח. חשוב לציין, המוכר צריך להיות בעל הדירה לפחות 18 חודשים לפני שהוא יוכל לקבל פטור ממס שבח. מדובר בחוק שבהחלט מקל על המוכרים, היות שהחוק הקודם התייחס גם לדירות שהם החזיקו בעבר בבעלותם.

איך אפשר לדעת כמה מס שבח אני צריך לשלם?

הדרך הפשוטה ביותר היא לבדוק באינטרנט, ישנם כמה מחשבונים שיסבירו לכם בדיוק כיצד לבדוק כמה אתם צריכים לשלם, אבל הדרך הנכונה היא להתייעץ עם איש מקצוע מיומן – שמאי מקרקעין או עורך דין שעוסק בתחום. בדרך זו תוכלו לדעת שאתם לא משלמים כספים מיותרים.

מחשבון מס שבח סימולטור מיסוי מקרקעין 

באתר רשות המיסים מופעל יישום המאפשר גובה מס שבח במקרה של מכירת נדל"ן. התוצאות של המחשבון הן בגדר השומה העצמית, שמגיש המוכר למיסוי מקרקעין ( מסמ"ק).

אולם מכיוון שמדובר בהליך מורכב, שאינו חד משמעי ולעיתים נתון לפרשנות, מומלץ לבצע את החישוב באמצעות איש מקצוע מיומן בלבד. 

התוצאה מוגשת לרשות המיסים באמצעות נספח לטופס 7002 – הצהרה על מכירת זכות במקרקעין בהתאם לסעיף 73 לחוק מיסוי מקרקעין, תשכ"ג – 1963

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *