דירוג האשראי של מדינת ישראל 2021 Fitch

דירוג האשראי של מדינת ישראל 2021 Fitch

על אף המשבר הכלכלי, חברת הדירוג Fitch אישרה פעם נוספת את דירוג האשראי של מדינת ישראל ברמה של A+; תחזית הדירוג נותרה "יציבה".  

דירוג האשראי של מדינת ישראל 2021 Fitch

דירוג האשראי של מדינת ישראל 2021 Fitch

היה משבר? מדינת ישראל נשארת יציבה ותוכל להמשיך לגייס כספים 

חברת דירוג האשראי הבינלאומית Fitch פרסמה היום כי היא שבה ומאשרת את דירוג האשראי של מדינת ישראל ברמה של A+ עם תחזית יציבה, זאת לאחר האישור הקודם בחודש ינואר 2021.

עוד באתר – ריבית פריים מעודכנת

בהודעתה מדגישה החברה את חוזקות הליבה של ישראל בדירוג האשראי וביניהן: כלכלה מגוונת בעלת ערך מוסף גבוה, חשבונות חיצוניים איתנים ומבנה מוסדי חזק. על פי החברה, המגבלות העיקריות על דירוג האשראי הינן סיכונים גיאו-פוליטיים ונטל חוב גבוה יחסית.

הגרעון בתקציב המדינה והשפעתו על דירוג האשראי של ישראל 

בהתייחסותה למסגרת הפיסקלית, החברה מעריכה כי הגירעון התקציבי בשנת 2021 יעמוד על כ-7% מהתוצר, לעומת 11.6% אשתקד. החברה צופה כי לקראת סוף השנה יאושר תקציב המדינה לשנים 2021-2022, ויחס החוב לתוצר יתייצב החל משנת 2022. החברה חוזה כי הגירעון התקציבי יירד באופן הדרגתי בשנים קרובות.

החברה מסבירה כי שיפור בדירוג האשראי ייתכן במקרה שמגמת הפחתת יחס החוב לתוצר תתחדש ותימשך לאורך זמן, כמו גם במידה ותירשם הפחתה קבועה של הסיכונים הגיאו-פוליטיים. לחילופין, אם תירשם עלייה מתמדת ביחס החוב לתוצר, או אם יתממשו סיכונים ביטחוניים עם השפעה כלכלית חמורה ארוכת טווח, תיתכן פעולת דירוג שלילית.

הייטק של ישראל הוא הקטר הכלכלי של המשק 

בשיקולי הדירוג מציינת Fitch כי ההתאוששות המהירה של כלכלת ישראל נובעת בעיקרה מתעשיית ההיי-טק ומבצע החיסונים המוקדם, וצופה כי צמיחת התוצר תסתכם בכ- 5.1% ב- 2021 ו- 5.7% ב- 2022, שיעורים גבוהים לעומת מדינות הייחוס.

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *