נתבג 2 רמת דוד או בנגב הקרב על הכסף הגדול

נתבג 2 רמת דוד או בנגב הקרב על הכסף הגדול

בימים אלו מתפרסמות מודעות וכתבות רבות על נתבג 2 רמת דוד או בנגב הקרב על הכסף הגדול . כולם רוצים למשוך אליהם את הבנייה של נמל תעופה חדשה בישראל ולזכות בתקציבי פיתוח ותעסוקה שישנו את פני הכלכלה באזור. אז היכן יוקם נתבג 2 על כך בכתבה הבאה 

נתבג 2 רמת דוד או בנגב היכן יוקם שדה התעופה החדש 

בימים אלו מתפרסמות מודעות הקוראות לממשלה לנקוט בהחלטה אמיצה ולפתח את הנגב באמצעות הקמת נתב ג 2 בנגב ולסייע לפיתוח הנגב המשווע למקורות כלכליים וקיימים שטחי מדבר נרחבים ללא שימוש כלכלי או ציבורי. בן גוריון היה בוודאי שמח לראות את הנגב מאכלס שדה תעופה בינלאומי חדש.

נתבג 2 רמת דוד או בנגב הקרב על הכסף הגדול

נתבג 2 רמת דוד או בנגב הקרב על הכסף הגדול ומה עם ערכי הטבע  ? 

היתרונות להקמת נתבג 2 בנגב

המודעות בעיתונים המוגשות מטעם קרן מיראז לפיתוח הנגב ומועצת הנגב מונות מספר יתרונות להקמת נתבג 2 במדבר ולא ברמת דוד.  לצד הריחוק ממקומות יישוב ( ראו את הבעיות שיש לנמל תעופה בן גוריון עקב הסמיכות לאור יהודה ובית דגן ) ואפשרות לסלילת מסלול נחיתה והמראה ארוך במיוחד אולי הארוך במזרח התיכון מציינת המודעה את עשרות אלפי מקומות התעסוקה שיוספו למעגל התעסוקה בנגב שממילא מוגבל בגיוון תעסוקתי. 

קרן מיראז לפיתוח הנגב וקידום יוזמות בנגב 

מדובר בקרן פילנתרופית לפיתוח הנגב, הרואה בנגב את ארץ ההזדמנויות הבלתי מוגבלות של מדינת ישראל. כך לפי אתר הקרן שמפעילה בין היתר מוקד תעסוקה  באמצעות אתר NegevJobs למחפשי עבודה ובליווי אישי צמוד לבעלי ניסיון של 5 שנים לפחות עד למציאת מקום עבודה מבוקש ופרויקטים נוספים בתחומי החיים . 

ובינתיים פועל מטה מאבק נגד הקמת נתבג 2 בעמק יזרעאל 

בעוד מועצת הנגב קוראת בקול רם להקמת שדה תעופה בשטחי המדבר הריי שבצד השני של כביש 6  התקיימה פעילות נגד הקמת שדה תעופה בשטחי עמק יזרעאל. מטה המאבק גייס כספים ורשם התכנסות מרשימה של כ 800 איש שהצטלמו לכרזה נגד הקמת שדה התעופה נתבג 2 באזור. 

הנימוקים בעד הקמת שדה תעופה בנגב קול קורא של מועצת הנגב 

מועצת הנגב פרסמה קול קורא ובו מנתה את היתרונות להקמת שדה התעופה בשטחה. בין היתר מצוין במכתב כי בנבטים קיים שדה תעופה מאושר. הוא זמין וניתן להפעלה מידית בעוד שהחלופות גרורנה עיכובים כתוצאה מתכנון שאינוקיים, או כתוצאה מקשיים בביצוע שלא לדבר על התנגדות הארגונים הירוקים. 

אז מי ינצח בקרב על הקמת נתב ג 2 בשטחו ? הנגב עם הורה ממטרה או ים הדגן של עמק יזרעאל  ? כנראה שרק בהחלטת הממשלה הבאה נדע . בינתיים אתם מוזמנים להצביע בסקר שלנו , היכן יש להקים את שדה התעופה החדש. 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *