תשלומים ב WhatsApp עכשיו זה אפשרי

תשלומים ב WhatsApp עכשיו זה אפשרי

אחרי שלמדנו לשלם באמצעות אפליקציות תשלומים של הבנקים נכנסת לשוק גם פייסבוק עם אפשרות לבצע תשלומים ב WhatsApp . השירות החל לפעול בברזיל וכעת אנו חושבים שזו רק שאלה של זמן מתי אפשר יהיה לבצע תשלומים עם ואטסאפ גם בישראל 

WhatsApp Pay אפליקציית תשלומים חדשה

WhatsApp Pay אפליקציית תשלומים חדשה

אפליקציות תשלומים במקום כרטיס אשראי ומזומן 

לפני שנתיים החלו להופיע בשוק אפליקציות לתשלומים בין אנשי קשר. הרעיון פשוט לכאורה , הטכנולוגיה ואבטחת המידע הרבה יותר מורכבת. רוצים להעביר כסף לאיש קשר או ספק ? במקום ללכת עם מזומן או כרטיס אשראי פשוט מבצעים העברה של כסף לאיש הקשר והאפליקציה כבר עושה את היתר. מאחורי כל איש קשר יש חשבון בנק או כרטיס אשראי והם אלו המזוכים בסופו של דבר או מחויבים בגין העסקה. בזמן הקצר שהן איתנו כבר נוצרו מטבעות לשון כמו למשל תעביר לי בביט. 

ועכשיו נכנסת למשחק ענקית גדולה באמת . פייסבוק חברת האם של ואטסאפ השיקה בברזיל את הגרסה הראשונה של תשלומים ב WhatsApp לאנשים פרטיים ועסקים פרטיים פרי שיתוף פעולה עם הבנקים הגדולים בברזיל וחברות האשראי הגדולות. 

דגש על אבטחת מידע וממשק משתמש 

מהבלוג הרשמי של WhatsApp אנו לומדים שעל מנת לבצע תשלומים באפליקציה יש להקיש קוד PIN בן שש ספרות או טביעת אצבע יידרשו כדי למנוע עסקאות לא מורשות. בעת ההשקה ניתן כבר לשלם באמצעות כרטיס חיוב מידיים או כרטיסי אשראי שהנפיקו הבנקים בברזיל  Banco do Brasil, מ-Nubank ומ-Sicredi ברשתות ויזה או מאסטרקארד,בעתיד ייתכן ונראה שותפים עסקיים נוספים לוקחים חלק בתהליך ואין לנו ספק , באתר הבנקאות הישראלי , שאפליקציית התשלומים של WhatsApp תגיע בשלב כלשהו לישראל. 

ובינתיים בישראל האפליקציות צוברות תאוצה 

בישראל מפעילים הבנקים הגדולים אפליקציות תשלומים בהן ניתן לבצע העברת כספים, תשלומים עבור שירותים וסחורות ואפילו תשלומים עבור שכירות של דירה. לצד PAY של בנק לאומי פועלת בשוק אפליקציית BIT בנק דיסקונט עם PAYBOX ולאחרונה נודע על השקה קרובה אחרת של WEPAY שאף אמורה לאפשר ניהול חשבון בנק. אז כמה דיגיטליים אנחנו הולכים להיות ?   לא לשכוח שהבנק הדיגיטלי של ישראל כבר קבל רישיון ואפילו מספר בנק.