העלאת הריבית בפתח ? ניתוח מיוחד של צוות אתר בנקים

העלאת הריבית בפתח ?

ניתוח מיוחד של צוות אתר בנקים

 

מזה כחמש שנים העולם נהנה מריבית נמוכה המאפשרת לבצע רכישת דירות בריבית נמוכה , משכנתאות זולות וסביבת ריבית אפסית שמאפשרת גיוס אשראי זול על ידי גופים מסחריים למטרות השקעה לצד גיוס הלוואות בריבית נמוכה על ידי אנשים פרטיים שמנצלים את ההלוואות למחזור משכנתא , מימון זול של רמת חיים והשקעות פרטיות. האם כל זה עומד להיגמר ? זהו שלא כל כך מהר ! חודש ספטמבר אומנם ייזכר בזכות העמידה במקום אך דווקא היא זו שמייצרת לאחרונה ציפייה לעליית ריבית הפריים , ריבית בנק ישראל ואת הריבית בשווקי העולם.

מה קרה בעולם הריבית והשווקים הפיננסיים

 

אירופה על ידי הבנק המרכזי של האיחוד המוניטירי

הבנק האירופי הותיר את הריבית ואת תוכנית ההקלה הכמותית כמו שהיא . הריבית על היורו בשיעור 0% ואילו בעולם הפיקדונות שוררת עדיין דפלציה רשמית עם ריבית הפקדונות של מינוס 0.4%

ארצות הברית בה הפד קובע את מדיניות הריבית של ממשלת ארצות הברית 

בציפייה לעליית ריבית השווקים הורידו גז ואילו שערי המניות ירדו בהתאם .  שני גופים בישראל התייחסו לריבית בארצות הברית .  לאומי שוקי הון הוציא הודעה "מבחינת הפד, נראה כי העלאת ריבית היא חובה" ואליה הצטרפו כלכלני לידר שוקי הון: "המשקיעים מגיבים ביציאה משווקי המניות והאג"ח" שכן מחיר האגח תלויה במחיר הריבית.

מתי תעלה הריבית בישראל  ?  

ישראל היא בבואה של העולם גם בשווקים הכלכליים. במידה והריבית בעולם תעלה , צפוי שגם בישראל נגידת בנק ישראל תעלה את הריבית במועד כזה או אחר , בכפוף לשיקולים מקומיים. העלאת הריבית תפגע בנוטלי המשכנאות וההלוואות שיצטרכו להחזיר יותר כסף בכל חודש בור הלוואות בריבית פריים.

במידה ותתפתח אינפלציה ייפגעו גם מחזירי הלוואות בריבית צמודת מדד .

מי שלא ייפגע ממהלך זה הם מחזירי משכנתא בריבית קבועה ללא הצמדה , קלצ , שהחחזר שלהם לא ישתנה עד תום תקופת ההחזר וההלוואה תשחק במידה של עליית ריבית במשק. במקרה זה נראה את היתרון הגלום בפיזור החזר משכנתא בין מספר מסלולי החזר.

ייעוץ בנושא אשראי הלוואות לפרטיים ולמשרדי עורכי דין ! על ידי כלכלנים מוסמכים ומתכננים פיננסיים השאירו פרטים

תודה על הפניה לאתר בנקים ! אתר בנקים נמצא בבעלות פרטית מלאה והשירותים באתר כרוכים בתשלום . אנא השאירו פרטי התקשרות ונציג מקצועי יחזור אליכם עד סוף יום העסקים.