בנק זה לא הקמפיין החדש של איגוד הבנקים

בנק זה לא הקמפיין החדש של איגוד הבנקים

הקמפיין החדש של איגוד הבנקים בנק זה לא.  הכירו את הפרסומת החדשה המתמקדת בבידול הבנקים בישראל ממעשי הונאה ומתחזים. איך יודעים שזו באמת שיחה מהבנק שלנו או מתחזה?. 

קבלתם שיחה חשודה?. בנק זה לא

למי מאתנו זה לא קרה. שיחה לטלפון הנייד ומהצד השני קול נחמד, או במקרה אחר קול עבה ולא נעים. מה רוצים מאתנו?. מתחזה מהצד השני דורש מאתנו את הפרטי החשבון או לבצע העברה. הנועזים מתחזים לפקידי הבנק או נציגים ודורשים לבצע העברה כספית. למה זה קורה?. הונאות ברשת ובאמצעות הטלפון הנייד. הכל על מנת להוציא מאתנו כסף בקלות. ובכן, כמובן שאפשר להימנע מכך. 

בנק זה לא הקמפיין החדש של איגוד הבנקים

בנק זה לא הקמפיין החדש של איגוד הבנקים

אל תפלו למלכודת. לא נכנסים לחשבון הבנק שלכם באמצעות קישור SMS 

ובכן, באיגוד הבנקים, נתנו תשומת לב לנושא ההונאות. איך הלקוחות נופלים בפח. למשל, אם מבקשים מכם להיכנס לחשבון הבנק שלכם דרך קישור כדאי שתרימו גבה. תהיו בטוחים שזו לא הודעה מהבנק. מה קורה במצב כזה?. אתם תכנסו לקישור תקישו את פרטי החשבון ובמקרה הטוב, באותו רגע לא יקרה כלום. אבל בצד השני משהו יתעד את הפרטים, שם משתמש וסיסמא, וייכנס בעצמו לחשבון הבנק שלכם לבצע העברה. האם אפשר יהיה לאתר אותו. לא תמיד. 

עוד באתר איפה כדאי להחליף כסף לפני טיסה לחו"ל בבנק בדואר או בצ'יינג'

חמשת סימני האזהרה שלא מדובר בשיחת טלפון מהבנק שלכם 

על מנת להגדיל את המודעות של ציבור לקוחות כל הבנקים, פרסם אגוד הבנקים את חמשת סימני האזהרה החשובים שכל בעל חשבון חייב להכיר. שימו לב, קבלת הודעת SMS חשודה או שיחה לא מזוהה, אל תבצעו פעולה לפני שתשוחחו עם מוקד קשרי הלקוחות או סניף הבנק שלכם. 

  1. שולחים לך קישור ב-SMS או במייל לאתר המבקש ממך פרטי ההתחברות לחשבון.
  2. מבקשים ממך לסמס או לשלוח מייל ובו פרטים ​אישיים או פרטי חשבון בנק. זכרו הבנק לא מבקש מכם פרטים שנמצאים ברשותו למעט פרטי זיהוי ( שאלון סבתא ) שאינם קשורים לפרטי הנכסים הכספיים.

  3. מתקשרים או שולחים לך מייל בו מבקשים את הסיסמה לחשבון הבנק שלך. בשום פנים ואופן לא לא לענות. רוצים לסייע?. סמנו את השיחה בתור ספאם או העלו אותה לרשתות החברתיות על מנת שכולנו ניזהר. 

  4. איך מזהים שיחה של מתחזים?. מתקשרים או שולחים הודעה ובה מבקשים ​ממך למסור את הקוד החד-פעמי  שנשלח אליך ב- SMS. 
  5. מבקשים ממך למשוך כסף מחשבונך ולהפקיד לחשבון אחר שאינו מוכר לך. נשמע לכם חשוד?. בצדק. מה עושים במצב כזה?. כותבים לבנקאי האישי שלכם ומבררים מה רוצים מכם. 

צפו בווידאו כך תוכלו להימנע מהונאות והתחזות. למנוע עוגמת נפש ולחסוך לעצמכם טירחה מיותרת. 

 

סכנות לצרכן פישינג ומעשי נוכלות בבנקאות דיגיטלית

לחדשנות יש פוטנציאל עצום להפוך את המימון להוגן ומכיל יותר, להפוך את הפיננסי מערכת תחרותית ובריאה יותר, ולהפוך את הרגולציה הפיננסית ליעילה ויעילה יותר. 

יחד עם זאת, הוא טומן בחובו סיכון שלילי גדול. הטכנולוגיה היא לא מוסרית, שמישה לטוב ולמטרות ורעות. זה גם נוטה ליצור בעיות חדשות כפי שהוא פותר ישנות.  בסופו של דבר, עם קצת מודעות צרכנית וזהירות תוכלו להימנע ממרבית מעשי הנוכלות.