תשלום באמצעות סמארטפון במקום כרטיס אשראי

תשלום באמצעות סמארטפון במקום כרטיס אשראי

התפתחות אמצעי התשלום הדיגיטליים בארץ ובעולם משנה את הדרך בה אנו משלמים בבתי עסק. אחת מהן היא האפשרות לבצע תשלום באמצעות סמארטפון במקום כרטיס אשראי. תשלומים מהנייד במכולת? עכשיו זה אפשרי. 

תשלום באמצעות סמארטפון במקום כרטיס אשראי

תשלום באמצעות סמארטפון במקום כרטיס אשראי

תקשורת טווח אפס NFC בשירות התשלומים 

למעשה מדובר על יישומים המתבססים ברובם על טכנולוגיה הנקראת NFC. מי שנוסע בתחבורה ציבורית מכיר אותה היטב. כך למעשה מתבצע תשלום באמצעות הטלפון הנייד. 

במקום כרטיס אשראי בכל כיס טלפון נייד לכל מסוף 

הגולשים לכניסה לחשבון בנק לאומי צופים בימים אלו באתר הבנק בכתבה המסבירה על האפשרות לבצע תשלומים באמצעות הטלפון. הכתבה מדגישה את הנוחות שבאי נשיאת הכרטיס בו בזמן שהטלפון הנייד שהפך לחלק מחיינו תמיד אתנו. בשילוב יישומים מחמירים של אבטחת מידע, הוא יכול להחליף את כרטיס האשראי. 

מודעות גוגל 

יתרונות לתשלום באמצעות הטלפון 

אם מישהו יגנוב את כרטיס האשראי שלך, הוא יוכל להשתמש בו באופן חופשי הן ברשת והן בחנויות פיזיות, בעוד שכל שנותר לך לעשות הוא להודיע ​​לבנק שלך. אבל לא ניתן לעשות את אותו הדבר עם הטלפון החכם שלך. אם מישהו גנב את הטלפון שלך, הוא עדיין יצטרך את קוד הגישה, טביעת האצבע או הפנים שלך כדי להשלים תשלום, כך שאם הטלפון שלך נעול, גם הכסף שלך. בקיצור, פחות כאבי ראש. 

הטכנולוגיה שעומדת מאחורי פלטפורמות תשלום מבוססות אפליקציות נקראת Near Field Communication. זהו תקן תעשייתי וגם גוגל וגם אפל משתמשים בו לשירותים משלהם.

בכל פעם שאנחנו מקרבים את הטלפון למסוף תשלומים, נוצר מצב שבו אנחנו לא ממש משתפים את פרטי האשראי. מה כן קורה  במעמד התשלום? באמצעות NFC אנו מאפשרים למכשיר לבצע תשלום בשמך באמצעות קוד מוצפן. המשמעות היא שהטלפון שלך ישמור את פרטי הכרטיס שלך בבטחה והוא לא ישתף אותם עם אף צד שלישי.

צפו בסרטון פרק מתוך הסדרה: עושים סדר בארנק – עוברים לדיגיטל טכנולוגיות לתשלום דרך הנייד

 

אתר הבנקאות של ישראל הדרכה ומידע בנושא תשלומים בנקאות, בנקים בישראל, אפליקציות תשלומים, הלוואות בכרטיס אשראי, איתור חשבון רדום בבנק. מרכז מידע אובייקטיבי לבנקאות ופיננסים בישראל. סיקור אפליקציות של בנקים. 

נתונים על קניות ותשלומים באמצעות ארנקים דיגיטליים בישראל 

5.7% מסך התשלומים

כמה כסף שלמנו ? 876.62 מיליון שקל, לעומת 18.11 מיליון באפריל 2021.